عصر خودرو

همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری اسپانیا در ایران درمادرید برگزار شد

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا روز جمعه با حضور درهمایش دانشگاه پلی تکنیک مادرید، فرصت های جدید تجارت و سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز در ایران در فضای پسابرجام را تشریح کرد.

همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری اسپانیا در ایران درمادرید برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد حسن فدایی فرد دراین همایش که با حضور مدیران شرکت های نفتی اسپانیا و اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی نفت و گاز برگزار شد به روابط تاریخی دوستانه دو کشور و تأثیر تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد.
    وی با اشاره به کاهش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و آسیب های وارده بر شرکت ها و اقتصاد اسپانیا بر اثر این تحریم ها ، افزود: اسپانیا که تا قبل از تحریم ها 14 درصد نفت وارداتی خود را از ایران تأمین می کرد پس از اجرای برجام اقدام به واردات اولین محموله نفتی از ایران کرده که با این کار اراده سیاسی خود برای بازگشت به دوران طلایی روابط با ایران را به نمایش گذاشت.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران با تشریح توانمندی و ظرفیت های اقتصادی کشورمان و ارائه طرح های توسعه ای به ارزش 360 میلیارد دلار در زیرساخت های کشور برای پنج سال آینده و اختصاص 185 میلیارد دلار آن به اجرای50 پروژه نفت و گاز، فرصت های جذاب سرمایه گذاری در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی اشاره و از مشارکت شرکت های اسپانیایی در این طرح ها استقبال کرد.
    فدایی فرد توسعه میادین نفتی، اکتشاف، توسعه و نوسازی پالایشگاه ها، سرمایه گذاری درتولید گاز از میادین ایران به ویژه در پارس جنوبی، انتقال فنآوری مدرن به بخش های اکتشاف و تولید در صنعت نفت و گاز و توسعه 70 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی را از جمله این طرح ها معرفی کرد.
    دراین جلسه مدیران شرکت های اسپانیایی فعال در زمینه نفت و گاز شامل «تکنیکاس رئونیداس»، «سپسا»، «اناگاس» و «گازناتورال» ضمن پیش بینی وضعیت تولید و مصرف جهانی و بررسی اوضاع عرضه و تقاضای نفت و گاز طی دهه های آینده، وضعیت خاورمیانه ازجمله ایران را از نظر سرمایه گذاری مساعدتر از سایر نقاط دنیا ارزیابی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها