عصر خودرو

کاهش ۳ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت نفت در هفته گذشته ۳ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات به ۴۵ دلار و ۳۷ سنت رسید.

کاهش ۳ دلاری قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار و وقوع آتش سوزی در منطقه نفت خیز کانادا که موجب کاهش تولید این کشور به میزان یک سوم شد، قیمت نفت را در روز جمعه افزایش داد. اما با توجه به برداشت سودهای صورت گرفته توسط سرمایه گذاران بعد از افزایش قیمت ماه آوریل، قیمت نفت برنت در این هفته به شدت کاهش یافت.

    گزارش هایی از حمله به یک تاسیسات نفتی در منطقه دلتای نیجر در نیجریه و کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا نیز به افزایش قیمت نفت در روز جمعه کمک کرد.

    ارزش دلار، در اکثر ساعات دیروز روندی کاهشی داشت، اما در معاملات پایان روز ترمیم شد. ارزش دلار پس از آن کاهش یافت که دولت آمریکا گزارش داد که اقتصاد این کشور در ماه آوریل پایین ترین میزان فرصت شغلی در 7 ماه گذشته را ایجاد کرده و بدین ترتیب تردیدها درباره افزایش نرخ بهره قبل از پایان امسال توسط فدرال رزرو را بیشتر کرد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 38 سنت، معادل 0.8 درصد‌ افزایش به 45 دلار و 37 سنت رسید.

    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم با 53 سنت، معادل حدود 0.8 درصد افزایش به 44 دلار و 66 سنت رسید.

    قیمت نفت برنت در  هفته ای که گذشت 6 درصد، حدود 3 دلار، کاهش یافت که بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز 3 درصد کاهش داشت. این کاهش قیمت هفتگی پس از آن اتفاق افتاد که سرمایه گذاران در اوایل هفته به دلیل افزایش قیمت 20 درصدی نفت در ماه آوریل اقدام به برداشت سود کردند.

    دومینیک چیریچلا، تحلیلر بازار نفت در این باره گفت: «مازاد عرضه جهانی نفت همچنان وجود دارد و همچنان این احتمال هست که قیمت نفت کاهش بیشتری را شاهد باسد.»
    به دنبال وقوع آتش سوزی در ایالت آلبرتای کانادا تولید نفت این کشور حداقل 720 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها