عصر خودرو

از سوی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت؛

جزئیات مشارکت نفتی ایران، نروژ و سوئد اعلام شد

محدودیتی برای همکاری نفتی با ایران نیست

عصر بازار- عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، جزئیات مشارکت جدید نفتی ایران، نروژ و سوئد در صنایع نفت و گاز را تشریح کرد.

جزئیات مشارکت نفتی ایران، نروژ و سوئد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شهاب تفضلی در یک نشست خبری با بیان اینکه همزمان با فروکش‌کردن آثار تحریم‌های بین‌المللی، مذاکرات با دو شرکت معتبر نفتی سوئد و نروژ به منظور ساخت برخی از کالاها و تجهیزات استراتژیک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی آغاز شد، گفت: بر این اساس، پس از انجام مذاکراتی توافق هایی بین ایران و شرکت فایرمکس سوئد و FFS نروژ به منظور کالا و تجهیزات برخی از پروژه های نفت و گاز کشور حاصل شد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ساخت و راه اندازی تاسیسات اطفای حریق و مخازن آتش‌نشانی  یکی از مهمترین بخش های تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران و جهان است، اظهار داشت: با توافق انجام‌گرفته، قرار شده با مشارکت ایران، نروژ و سوئد تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای مهار آتش و اطفای حریق در پالایشگاه های نفت، گاز و مجتمع‌های پتروشیمی طراحی، ساخت و راه اندازی شود.

    وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از 120 قلم کالا در صنایع اطفای حریق نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: وجود ریسک های متعدد عملیاتی به‌ویژه در پالایشگاه‌های نفت و گاز یکی از مهمترین چالش‌های توسعه این صنعت در ایران و جهان به شمار می رود.

    تفضلی با بیان اینکه با توافق انجام‌شده بین سه شرکت ایرانی، نروژی و سوئدی قرار است انتقال دانش و تکنولوژی به منظور ساخت انواع کالاهای مورد نیاز در این حوزه انجام شود، یادآور شد: تمامی کالا و تجهیزات استفاده شده دارای استانداردهای آمریکایی بوده و هیچ تفاوتی بین استانداردهای صنعت نفت ایران با صنایع نفت و گاز سایر کشورها وجود ندارد.

    این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همچنین از برنامه‌ریزی به منظور صادرات انواع کالا و تجهیزات نفتی به برخی از کشورهای همسایه همچون عراق خبر داد و افزود: با کاهش مشکلات تروریستی در برخی از مناطق عراق، امکان افزایش صادرات این کالاها وجود دارد.

    پر آرادال، مدیر فروش و عضو هیات مدیره شرکت فایر میکس سوئد هم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آماده از سرگیری همکاری ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران هستیم، گفت: دولت سوئد تمامی مجوز لازم برای سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های سوئدی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را صادر کرده است.

    میکائیل پترسن مدیر توسعه بازار شرکت FFS نروژ هم خاطرنشان کرد: آماده همکاری دو جانبه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم هستیم و محدودیتی برای همکاری نفتی با ایران وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها