عصر خودرو

خودروسازان موظف به پرداخت سود انصراف شدند

عصر بازار- براساس یک قانون جدید خودرویی، در صورتی‌که خریداران خودرو یک ماه پس از عقد قرارداد از خرید خود منصرف شوند به وجوه واریزی آنها سود انصراف تعلق خواهد گرفت.

خودروسازان موظف به پرداخت سود انصراف شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش با ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری اجرایی شد.

    بر طبق ماده 7 این آیین‌نامه، خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورت انصراف مصرف‌کنندگان از خرید، ملزم به پرداخت سود انصراف بر مبنای وجوه واریزی آنها خواهند بود.

    در این قانون حداقل سود انصراف در روش‌های مختلف فروش خودرو اعم از تحویل فوری، پیش فروش قطعی، پیش فروش عادی، مشارکت در تولید و سفارشی تعداد محدود، معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده یک ساله نظام بانکی تعیین شده است.

    در تبصره 3 ماده 7 اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو درباره شرایط پرداخت سود انصراف آمده است:" در صورت اعلام انصراف مصرف‌کننده یک ماه پس از عقد قرارداد، سود انصراف محاسبه و پرداخت می‌شود. عرضه‌کننده خودرو موظف است سود انصراف را ظرف بیست روز به مصرف‌کننده پرداخت کند. انصراف مصرف‌کننده قبل از یک ماه از زمان عقد قرارداد، مشمول سود انصراف نمی‌شود".

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها