عصر خودرو

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد

صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا

عصر بازار- مدیر امور بین‌المللی شرکت ملی نفت از صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا خبر داد و گفت: نفت ایران با نفتکش‌های اروپایی صادر می‌شود.

صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، سیدمحسن قمصری امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار  با اشاره به اینکه قراردادهای فروش نفت ایران پس از برجام بلند مدت است، گفت: ما با همه شرکت‌هایی که پس از برجام به ایران آمدند و متقاضی نفت ایران بودند، قراردادهای یک ساله منعقد کردیم.

    مدیر امور بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه هم اکنون نفت ایران به فرانسه، اسپانیا و یونان صادر می‌شود، گفت: حجم صادرات نفت ایران به اروپا در حال حاضر به 500 هزار بشکه در روز می‌رسد.

    وی دامه داد: نفت ایران از طریق نفت‌کش‌های اروپایی و بیمه‌های خودشان صادر می‌شود، زیرا در حال حاضر نفتکش‌های ایرانی ظرفیت انتقال نفت به اروپا را ندارند.

    این مقام مسئول در شرکت ملی نفت در پاسخ به سوال دیگر فارس گفت: در حال حاضر روزانه 12 میلیون لیتر بنزین از شهرهای آسیایی وارد می‌کنیم و تاکنون بنزین اروپایی به ایران وارد نشده است.

    قمصری ادامه داد: در حال حاضر صادرات نفت ایران به همراه میعانات گازی به 2.5 میلیون بشکه در روز می‌رسد که بر این اساس ذخیره نفت روی آب نداریم، اما کمی از میعانات گازی خود را روی نفت‌کش‌ها ذخیره کرده‌ایم.

    وی در پاسخ به سوال دیگر فارس گفت: ما برای فروش نفت خود به هیچ عنوان تقسیط نمی‌دهیم و تمام مشتریان خود را بر اساس قیمت نفت در فوب تعیین می‌شود، صادر می‌کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها