عصر خودرو

رونمایی از «وسام» در بازار سرمایه

عصر بازار- نخستین وب سرویس جامع اطلاعات مالی و معاملاتی بازار سرمایه ایران (وسام) از سوی مبنا رونمایی شد.

رونمایی از «وسام» در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مهرداد رجبی مدیر عامل پردازش مالی مبنا گفت: «وسام» مجموعه کاملی از اطلاعات مالی شرکت‌ها در 25 سال گذشته شامل ترازنامه، سود و زیان، گردش وجوه نقد، پیش بینی و تحقق سود، افزایش سرمایه و همچنین اطلاعات معاملاتی نمادها از جمله آخرین معاملات، وضعیت عرضه وتقاضا،‌ شاخص‌های بورس و فرابورس، قیمت‌های تئوریک و اطلاعات عمومی بازار مانند اخبار اقتصادی جمع آوری شده از سامانه‌های مختلف خبری، پیام‌های ناظر بازار، قیمت‌های جهانی فلزات، قیمت سکه نقدی و آتی در بورس کالای ایران، نرخ برابری ارزها بر پایه ریال و غیره را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد.

    وی افزود: بر اساس این وب سرویس، اطلاعات معاملاتی نمادها به صورت لحظه‌ای در طول ساعات معامله و اطلاعات مالی شرکت‌ها همزمان با انتشار در سامانه کدال قابل دسترس است.

    اطلاعات ارائه شده در این وب سرویس برای استفاده در سایت‌های خبری، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری، بانک‌ها، نهادهای مالی، سازمان‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری جهت استفاده در سامانه‌های اتوماسیون داخلی و داشبوردهای مدیریتی، شرکت‌های سهامی عام جهت نمایش اطلاعات در تارنمای خود به سهامداران و سایر امور پژوهشی و تحقیقاتی مناسب است.

    رجبی عنوان کرد: این سرویس که بر اساس معماری مدرن RESTful API و طبق آخرین استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات طراحی و تولید شده است، امکان دریافت این اطلاعات را در قالب‌های استاندارد XML/JSON/XBRL فراهم می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها