عصر خودرو

افزایش قیمت جهانی نفت متوقف شد

عصر بازار- قیمت جهانی نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار که مختل شدن تولید آمریکای شمالی را تحت الشعاع قرار داد، کاهش پیدا کرد.

افزایش قیمت جهانی نفت متوقف شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ارزش دلار روز جمعه و در آستانه انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا برای ماه آوریل، در برابر یورو و ین افزایش پیدا کرد. اگر آمار مذکور بهتر از حد مطلوب باشد ارزش دلار را مورد حمایت بیشتری قرار خواهد داد.

    دلار هفته جاری کاهش حدود هفت درصدی که از ماه ژانویه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ داشت را متوقف کرد. قوی شدن دلار تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد زیرا بهای معاملات این کالا را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند گرانتر می‌کند.

    نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است در بازار لندن 44.73 دلار در هر بشکه معامله شد که 28 سنت نسبت به قیمت نهایی معاملات روز پنج شنبه کاهش داشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 28 سنت کاهش، در 44.04 دلار ایستاد.

    بانک استرالیا و نیوزیلند در گزارشی اعلام کرد صعود ارزش دلار باعث شده سرمایه گذاران به فروش قراردادهای نفت ادامه دهند و قوی شدن ارزش دلار موجب شده تاثیر کاهش تولید در آمریکای شمالی موقتا به فراموشی سپرده شود.

    آتش سوزی جنگلی خارج از کنترل در شهر نفتی فورت مک موری کانادا تخلیه ساکنان این شهر و توقف ظرفیت تولید 690 هزار بشکه از کل ظرفیت تولید 2.2 میلیون بشکه در روز این کشور را داشته است. کاهش تولید آمریکا هم به مشکل مختل شدن عرضه نفت کانادا افزوده شده است.

    آمار سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تولید نفت خام این کشور امسال 410 هزار بشکه در روز کاهش یافته و از اواسط سال 2015 به این سو به میزان 800 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. ریزش بیش از 70 درصدی قیمت نفت از اواسط سال 2014 تولیدکنندگان را به زانو درآورده و موج ورشکستگی و کاهش تولید در صنعت نفت آمریکا را بدنبال داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کرده اند کاهش تولید در آمریکای شمالی به همراه اختلالات تولید در آمریکای لاتین به سرعت کمک خواهد کرد مازاد عرضه که سال گذشته به دو میلیون بشکه در روز رسید حذف شود.

    در حالیکه تولید کشورهای عضو اوپک در ماه آوریل افزایش پیدا کرد، اختلال عرضه نفت در سراسر جهان از قیمتها حمایت کرده است. اختلال در عرضه کانادا به اختلال در روند تولید نفت در نیجریه و عراق، نگرانی نسبت به قطع مجدد تولید در لیبی و واهمه نسبت به آسیب دیدن تولید ونزوئلا از بحران مالی این کشور اضافه می‌شود. بعضی از تحلیلگران بر این باورند که نفت در سال 2016 با کاسته شدن از اشباع عرضه صعود قیمت بیشتری خواهد داشت. بانک بارکلیز قیمتهای مورد پیش بینی برای نفت را مورد بازبینی صعودی قرار داد و اعلام کرد نفت برنت امسال به 44 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا به 42 دلار می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها