عصر خودرو

سیاست در تصمیمات اوپک پلاس جایی ندارد

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد اعضای اوپک پلاس سیاست را در فرایند تصمیم گیری و ارزیابیها و پیش بینی خود، دخالت نمی دهند.

سیاست در تصمیمات اوپک پلاس جایی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان با بیان این اظهارات، افزود: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، معلوم شد که تصمیم درستی برای حمایت از ثبات بازار و صنعت بوده است.

    وزیر انرژی عربستان اظهار کرد: بازار با شوکهای شدیدی روبرو شد و اگر رویکرد فعالانه و اقدامات پیشگیرانه ای که اوپک پلاس اتخاذ کرد، نبود، شوکهای مذکور آسیب شدیدی به بازارهای نفت مانند آنچه در سایر بازارهای انرژی حتی پیش از این بحران مشاهده کردیم، وارد می کردند.

    قیمت نفت در مارس پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به رکورد 147 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرده بود اما اکنون تحت تاثیر ابهامات متعدد از جمله رکود اقتصادی، عمده رشدی که در سال میلادی جاری داشته را از دست داده است. نفت برنت اکنون حدود 80 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

    اوپک پلاس و متحدانش در طول سال 2022 در واکنش به بهبود تقاضا، تولید نفت را افزایش داده بودند اما این گروه چهارم دسامبر موافقت کرد به برنامه اکتبر که هدف تولید نفت را به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر تا پایان سال 2023 کاهش داد، پایبند بماند.

    وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد: بازی سیاست با آمار و پیش بینی و عدم حفظ بی طرفی، اغلب اغلب نتیجه معکوسی داشته و به از دست رفتن اعتبار منتهی می شود.

    بر اساس گزارش رویترز، وی اظهار کرد: اوپک پلاس در مواجهه با مجموعه ای از ابهامات، چاره‌ای جز تصمیم‌گیری فعالانه و پیشگیرانه ندارد.

    برچسب ها