عصر خودرو

در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت عنوان شد:

پمپ‌های کرایوژنیک بومی‌سازی شد

عصر بازار- جنت‌آبادی گفت: با انتقال دانش و طراحی و تولید پمپ‌های کرایوژنیک که در شمار تجهیزات فناوری محور پالایشگاه‌های گازی کشور شمرده می‌شود ایران از دانش ساخت و تولید تجهیزات فرآیندی پالایشگاه‌ها به خودکفایی رسید.

پمپ‌های کرایوژنیک بومی‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، غلامرضا جنت‌آبادی مدیر کمیته ارزیابی سازندگان و پیمانکاران شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با اشاره به راهبرد حمایت از شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه ظرفیت‌های ساخت داخل گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و پشتیبانی‌های هدفمند و اصولی از سازندگان بومی، زمینه داخلی‌سازی بسیاری از اقلام مورد نیاز این حوزه ازجمله پمپ‌های کرایوژنیک مورد استفاده در صنایع پالایشگاهی پارس جنوبی توسط متخصصان کشور فراهم شده است.

    وی افزود: این پمپ‌ها جهت جابه‌جایی و انتقال سیالات کرایوژنیک LNG و LPG، اتیلن مایع، پروپیلن، اتان، و مایعات سرد کاربرد دارد و نقش مهمی نیز در فرآیندهای عملیاتی طرح‌ها دارد.

    جنت‌آبادی با اشاره به برخی محدودیت‌های سال‌های گذشته در زمینه سفارش‌گذاری و تحویل کالاها و تجهیزات مورد استفاده در طرح‌ها افزود: در این دوره کارفرمایان و سازندگان داخلی انگیزه زیادی جهت تکمیل زنجیره تولید ملی و خودکفایی در بسیاری از اقلام مورد نیاز این حوزه داشته‌اند.

    مدیر کمیته ارزیابی سازندگان و پیمانکاران شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه از سال  گذشته تاکنون پمپ‌های کرایوژنیک مدل مستغرق برخی از فازهای پارس جنوبی در شرکت داخلی سازنده این تجهیزات انجام و تحویل شده است گفت: پمپ‌های مربوط به فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز تولید و مراحل تست خود را طی کرده که به زودی پس از انجام مراحل مربوطه و استقرار در بخش مخازن پالایشگاه مورد تست عملیاتی و ارزیابی نهایی قرار خواهد گرفت.

    وی همچنین از داخلی سازی شماری دیگر از کالاهای ویژه طرح‌های پارس جنوبی جهت استفاده در بخش‌های خشکی و دریایی پروژه‌ها طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون تولید داخلی در لوله‌های گاز ترش، مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای، انواع سیم و کابل و... در نتیجه پشتیبانی و حمایت از فعالان بومی این حوزه صورت گرفته که این دستاورد نمونه‌ای از مصادیق ارتقا توانمندی صنعتی کشور است.

    تبدیل ایران به اولین و سریع‌ترین سازنده پمپ‌های کرایوژنیک در جهان

    مهدی فرج پورمند مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با اشاره به اینکه ایران برای اولین‌بار تمامی مراحل مربوط به ساخت پمپ‌های کرایوژنیک پالایشگاه‌های گازی را در دست گرفته است از تلاش متخصصان داخلی به عنوان الگوی جهانی یاد کرد و گفت: این شرکت با هدف انتقال دانش و فناوری این تجهیز و در راستای تحقق داخلی سازی کالاهای مورد نیاز پالایشگاه‌ها تحقیقات خود را از سال 90 با حمایت کارفرمایان صنعت نفت ازجمله نفت و گاز پارس آغاز کرد که سال گذشته توانستیم پس از دستیابی به پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای طراحی این سازه ساخت مدل‌های مختلف پمپ‌های کرایوژنیک را انجام دهیم.

    فرج‌پورمند افزود: هم‌اکنون دانش ساخت پمپ‌های کرایوژنیک مدل 760 ، 325 و 280 در این شرکت جهت تامین تجهیزات پالایشگاه‌های پارس جنوبی آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی معتقد بودند که حتی تعمیرات این پمپ‌ها نیز نمی‌تواند در ایران انجام شود اظهار داشت: در سایه اراده و تلاش متخصصان حمایت‌های صنعت نفت اکنون علاوه بر طراحی پمپ‌ها  کلیه مراحل  مدل‌سازی، ریخته‌گری، ماشین‌کاری، آزمایشگاه و تست پمپ‌های مورد استفاده در پالایشگاه‌های کشور در داخل انجام می‌شود.

    فرج‌پورمند افزود: با توجه به داخلی سازیتجهیز این امکان در کشور فراهم شده تا 15 روزه یک مدل از پمپ‌ها مورد استفاده در پالایشگاه‌های گازی را ساخت و تحویل دهیم.

    وی با اشاره به اینکه تولید این سازه طی مدت 15 روز یک رتبه جهانی است اعلام کرد: اکنون ایران در صدر باشگاه تولیدکنندگان این دست از پمپ‌ها در سطح بین‌المللی قرار گرفته است. این دستاورد در سال اقتصاد مقاومتی افتخاری بزرگ از تلاش متخصصان ایرانی است.

    مدیرعامل شرکت پمپ‌های صنعتی از ساخت و تست دو دستگاه از پمپ‌های کرایوژنیک فازهای 17 و18 پارس جنوبی خبر داد و گفت: با ساخت سومین کالای سفارش شده به زودی مراحل نصب و تست عملیاتی پمپ‌ها بر این فاز آغاز می‌شود

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها