عصر خودرو

ایران انحصار آمریکا را در تولید دستگاه انشعاب‌گیری گرم در صنعت گاز شکست

عصر بازار- دستگاه انشعاب گیری گرم (HAT TAP) در قالب طرح پژوهشی و با هدف تحقق سیاستهای اقتصادی مقاومتی از سوی کارشناسان شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ساخته شد.

ایران انحصار آمریکا را در تولید دستگاه انشعاب‌گیری گرم در صنعت گاز شکست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از از وزارت نفت، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: دستگاه انشعاب گیری گرم برای نخستین بار در کشور برای لوله های با قطر چهار تا 12 اینچ ساخته شد.

    ولی الله دینی افزود: این دستگاه دریک طرح پژوهشی و با همکاری جهاد دانشگاهی این استان تعریف و نسبت به ساخت آن اقدام شد.

    وی با بیان این که این دستگاه به روش مهندسی معکوس ساخته شده است، تاکید کرد: با ساخت این دستگاه انحصار فناوری تولید آن که در اختیار آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی بود شکسته شد و ایران با تولید انبوه به جمع تولید کنندگان دستگاه (HAT TAP) به عنوان چهارمین کشور سازنده این دستگاه پیوست.

    دینی، میزان سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این دستگاه را 1900 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: قیمت نمونه خارجی این دستگاه 140 هزار یورو است که با برنامه ریزی مناسب برای توسعه فناوری و تجاری سازی، قابلیت تولید انبوه و صادرات این دستگاه در سایزهای مختلف مهیا و افزون بر جلوگیری از خروج ارز، امکان صادرات و ارزآوری برای کشور ایجاد می شود.

    وی، پایه های اقتصاد مقاومتی را اقتصاد پژوهشی دانش بنیان عنوان کرد و گفت: از فرصتهایی که در حوزه دانش و فناوری ایجاد می شود باید نهایت استفاده را برد تا به حدی از دانش دست یابیم که تولید کننده و صادر کننده تجهیزات بوده و بخشی از ارز کشور از طریق تولید دانش به دست آید.

    دستگاه (HAT TAP) برای انشعاب گیری از خطوط متصل به شبکه گاز و بدون قطع گاز مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع از اتلاف، هدررفت گاز و قطع گاز مشترکان جلوگیری می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها