عصر خودرو

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

تولید میعانات گازی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تولید میعانات گازی در پارس جنوبی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشت.

تولید میعانات گازی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی اکبر شعبانپور در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: هم اکنون بیش از 50 درصد گاز تولیدی کشور از پارس جنوبی تامین می شود.

    وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت، گفت: باتوجه به مشترک بودن میدان گازی پارس جنوبی می توان گفت که توسعه فازهای این میدان همسو با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

    شعبانپور با بیان اینکه بخش مهمی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ساخت داخل و بومی سازی فناوری‌هاست افزود : عمده توسعه کشور در حال حاضر به ویژه در زمان تحریم در پارس جنوبی اتفاق افتاد، به نحوی که با حمایت هایی که وزارت نفت در این خصوص انجام داد و با ارزیابی فنی شرکت ها ازجانب شرکت نفت وگاز پارس شاهد رشد شرکت های داخلی در بخش فراساحل بودیم.

    وی سهم بخش داخل را در فاز 12 پارس جنوبی بیش از 68 درصد اعلام کرد و گفت : در فازهای 15 و 16 نیز شاهدیم که سهم بخش داخل بیش از 50 درصد بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها