عصر خودرو

کویت و افغانستان مشتریان گاز ایران;

صادرات گاز ۱۰ برابر می‌شود

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت گاز از کویت و افغانستان به عنوان مشتریان جدید گاز ایران یاد کرد و گفت: حجم صادرات گاز ایران۱۰ برابر می شود.

صادرات گاز ۱۰ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عزیز الله رمضانی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برنامه های صادرات گاز طبیعی ایران در دوران پساتحریم، گفت: هم اکنون روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این مقدار تا پایان برنامه ششم توسعه به 1.2 میلیارد مترمکعب افزایش می یابد.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه هم اکنون با کشورهای ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان در حوزه واردات، صادرات و سوآپ گاز قرارداد تجاری داریم، تصریح کرد: علاوه بر این، مذاکره با کشورهای افغانستان، عمان، کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بخش عمده اهداف تعریف شده را با صادرات به کشورهای همسایه محقق کنیم.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه پس از کشورهای همسایه می‌توانیم بازار بزرگ هند، چین و اروپا را با خط لوله و ال ان جی هدف‌گذاری کنیم، اظهار داشت: برای حضور در بازار ال ان جی باید سرمایه گذاری بیشتری انجام شود تا در این بازار نیز سهم داشته باشیم.

    این مقام مسئول در ادامه به برنامه های شرکت ملی گاز ایران برای افزایش حجم صادرات اشاره کرد و یادآور شد: با افزایش تولید و ورود فازهای جدید پارس جنوبی ظرفیت صادرات روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز ایجاد می‌شود و با بهره گیری از طرح‌های بهینه سازی می‌توان این مقدار را تا 350 میلیون مترمکعب نیز افزایش داد.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز همچنین درخصوص صرفه اقتصادی صادرات گاز هم توضیح داد: تولید گاز کشور رو به افزایش است و سهم همه بخش‌ها از جمله تزریق، پتروشیمی ها و صنایع بزرگ و... و. دیده شده و از منافع صادرات گاز می توانیم به توسعه صنعت کشور کمک کرده که این موضوع بسیار اقتصادی و منطقی است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: صادرات گاز به عنوان یکی از اولویت‌های ایران به شمار می رود و در طول سال‌های آینده روزانه 300 تا 350 میلیون مترمکعب گاز به ١٥ کشور همسایه صادر می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها