عصر خودرو

مذاکرات با فیچ و مودی برای ازسرگیری رتبه بندی اعتباری ایران

عصر بازار- وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد ایران در حال مذاکره با موسسات رتبه بندی مودی و فیچ است تا رتبه بندی ایران را از نظر ریسک اعتباری از سر بگیرند.

مذاکرات با فیچ و مودی برای ازسرگیری رتبه بندی اعتباری ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران گفت کشورش در حال مذاکره با موسسات رتبه بندی مودی و فیچ است تا رتبه بندی ایران را از نظر ریسک اعتباری از سر بگیرند.

    علی طیب نیا که در گفت‌وگو با بلومبرگ سخن می گفت بدون اشاره به زمان بندی تعریف شده برای مذاکرات و این که ایران قصد دارد چقدر اوراق قرضه بین المللی منتشر کند افزود: دولت ایران در حال مذاکره با این دو موسسه بین المللی است.

    ایران پس از رفع تحریم ها در صدد بازپس گیری سهم خود از بازار نفت و جذب میلیاردها دلار سرمایه خارجی برای توسعه زیرساخت های خود برآمده است.

    موسسه فیچ در سال 2008 و موسسه مودی در سال 2002 انتشار ارزیابی های خود از ریسک اعتباری ایران را متوقف کردند. آخرین رتبه اعتباری ایران که توسط موسسه فیچ منتشر شد B+‌ و رتبه اعتباری ایران از نظر موسسه مودی B2 اعلام شده بود.

    فیچ در ماه مارس تایید کرد در حال مذاکره با ایران است اما نمی تواند زمان دقیقی را برای ازسرگیری ارزیابی های خود از ریسک اعتباری ایران ارائه دهد.

    صنعت نفت و گاز ایران نیز برای توسعه پروژه های خود به جذب سرمایه های خارجی چشم دوخته است و برای تحقق این هدف نیازمند احیای روابط با موسسات رتبه بندی بین المللی است؛ فرایندی که شاید حدود هست ماه طول بکشد.

    بر اساس این گزارش دولت ایران همچنین با انتشار اوراق قرضه داخلی در صدد جذب میلیاردها دلار سرمایه بر تامین مالی شرکت های داخلی برآمده است. یک مقام سازمان بورس ایران ماه گذشته گفت قرار است امسال میزان انتشار این اوراق دو برابر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها