عصر خودرو

سود ۱۳۰ میلیون یورویی زیمنس آلمان از لغو تحریم ایران در ۳ ماه

عصر بازار- شرکت آلمانی زیمنس که ۳۴۷ میلیون یورو از تحریم ها علیه ایران متضرر شده است با توجه به سفارشات دریافتی از ایران پس از لغو تحریم ها،‌ سودخود در سه ماهه دوم ۲۰۱۶ را ۱۳۰ میلیون یورو افزایش داد.

سود ۱۳۰ میلیون یورویی زیمنس آلمان از لغو تحریم ایران در ۳ ماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت آلمانی زیمنس با توجه به توافقات تجاری که پس از لغو تحریم ها با ایران امضا کرده است ارزیابی خود از میزان سفارش کالاهایش توسط ایران را افزایش داده است.

    بر این اساس این شرکت پیش بینی کرده است درآمدهایش در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تا 174 میلیون یورو برابر با 200 میلیون دلار و سودش تا 130 میلیون یورو افزایش یابد.

    رالف توماس مامور ارش مالی زیمنس در این باره گفت: این افزایش ناشی از رشد قابل توجه سفارشات تجاری است. امکان تحقق سفارشات تجاری از سوی ایران پس از لغو تحریم ها فراهم شده است.

    بر اساس این گزارش در سال 2012 و به دلیل وضع تحریم های غرب علیه ایران سود شرکت زیمنس 347 میلیون یورو کاهش یافت.

    این شرکت آلمانی که در دوران تحریم ها همچنان دفتر خود در تهران را حفظ کرده بود و از سال 2010 با بی میلی به تحریم های غرب علیه ایران گردن نهاده بود از جمله نخستین شرکت هایی بود که بلافاصله پس از لغو تحریم ها مراودات با ایران را از سر گرفت.

    زیمنس در ماه مارس یادداشت تفاهمی را در زمینه ایجاد زیرساخت های ریلی و فروش تجهیزات گازی به ارزش میلیاردها یورو با ایران امضا کرد. زیمنس همچنین توافقی را در بخش انرژی با شرکت مپنا امضا کرده است.

    در عین حال جو کیسر مدیر اجرایی زیمنس روز گذشته با بیان این که شرکت متبوع وی می خواهد جایگاه گذشته اش در ایران را بدست آورد تصریح کرد اثر روابط جدید با ایران شاید این سال و سال آینده ظاهر نشود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها