عصر خودرو

قول وزیر صنعت به سرمایه گذاران ایرانی در بلاروس

عصر بازار- محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت در دومین روز سفر به جمهوری بلاروس از چند پروژه مشترک در دست اجرا بازدید کرد و به سرمایه گذاران ایرانی در این کشور قول داد دولت از فعالیت های آنان و همچنین دیگر سرمایه گذاران در خارج حمایت خواهد کرد.

قول وزیر صنعت به سرمایه گذاران ایرانی در بلاروس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نعمت زاده در حاشیه نشست سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مینسک، از شرکت های تولیدی بزرگ بلاروسی ماز، بلاز و آمکادور طرف قرارداد صنعتی با ایران بازدید و با مسئولان این شرکت ها برای افزایش همکاری با طرف های ایرانی گفت وگو کرد.

    بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مینسک، وزیر صنعت همچنین از پروژه های ایرانی ساخت مجتمع های تجاری و اقامتی مگنت و لجستیک پرلیسیه دیدار و با مسئولان این طرح گفت وگو کرد.
    وی در این دیدار با تاکید بر اهمیت تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام و اعلام حمایت کامل دولت از فعالیت های بخش خصوصی در خارج از کشور از جمله بلاروس، برای حل مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.
    از سوی دیگر نشست سرمایه گذاران و اجرا کنندگان ایرانی طرح های مختلف در بلاروس با حضور نعمت زاده با هدف طرح مشکلات و بررسی نیازهای سرمایه گذاران ایرانی در زمینه سازی ایجاد تسهیلات کاری و برنامه ریزی اجرای نقشه راه توسعه روابط دو کشور برگزار شد.
    محمدرضا صبوری سفیر ایران در بلاروس در این نشست گفت: براساس نقشه راه امضا شده بین ایران و بلاروس در نشست دیروز کمیسیون مشترک، فرصت مناسبی برای افزایش ارزش روابط بازرگانی و سرعت بخشیدن در اجرای طرح ها پیش آمده است.
    وی با بیان اینکه مشکلات مختلف بررسی و برای حل آنها در مسیرهای مرتبط پیگیری خواهد شد، هدف گذاری توسعه روابط دو کشور را برای بخش خصوصی در عرصه های مختلف سودمند خواند.
    در ادامه این نشست، نمایندگان و مسئولان شرکت های مختلف ایرانی که در اجرای پروژه های عمرانی، کشاورزی، صنعتی و ... در بلاروس فعالیت می کنند، نیازهای خود را از جمله دریافت پشتیبانی ها، تسهیلات و آسان سازی مقررات با هدف تشویق سرمایه گذاری مطرح کردند.
    نمایندگان شرکت های ایرانی ایجاد ساختارهای مناسب بانکی و مالی برای تبادل اعتبار با هدف اجرای نقشه راه توسعه روابط دو کشور که افزایش ارزش روابط اقتصادی از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار را پیش بینی کرده است، مهم خواندند.
    نعمت زاده در ادامه نشست با تاکید بر اهمیت همکاری بخش های دولتی و خصوصی هر دو کشور برای اجرای نقشه راه توسعه روابط گفت: طرح های خوبی برای اجرا در بلاروس پیش روی شرکت های ایرانی قرار دارد و اجرای پروژه های نیمه تمام نیز در اولویت قرار گرفته است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از نیازها و مشکلات موجود در این عرصه با هماهنگی و همکاری قابل حل است، اظهار کرد که گام های اجرایی نقشه راه توسعه روابط دو کشور زمینه تسهیل شرایط کاری و فعالیت سرمایه گذاران ایرانی در بلاروس را فراهم خواهد کرد.
    نقشه راه توسعه روابط دو کشور دیروز در پایان مذاکرات هیات 50 نفری ایران با همتایان بلاروسی در مینسک از سوی نعمت زاده و ویتالی وواوک وزیر صنایع بلاروس امضا شد.
    وزیر صنعت و هیات همراه عصر امروز مینسک را به مقصد تهران ترک کردند.
    تکمیل چند پروژه نیمه تمام توسط شرکت های ایرانی، همکاری بورس های کالایی، سرمایه گذاری، فناوری پیشرفته،برگزاری نمایشگاه، صادرات خشکبار و محصولات غذایی از ایران، همکاری سازمان استاندارد با دو موسسه مرتبط بلاروسی، تولید بیوسنسور برمبنای نانو و میکرو پرسسورهای صنایع پزشکی، ساخت مشترک تراکتور، پتروشیمی، شیلات و کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، مالی و بانکی، گردشگری، آموزش و آموزش عالی، علمی و فناوری، ورزشی،حقوقی، گمرکی همکاری های بین استانی از جمله طرح های مورد توافق در نقشه راه امضا شده است.
    اجلاس قبلی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس اسفند ماه 1393 به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شد و وزیر صنایع بلاروس برای این منظور به ایران سفر کرده بود

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها