عصر خودرو

بسته ۱۱ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در میدان های نفتی مرکزی ایران معرفی شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: بسته ۱۱ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در میدان های هیدروکربوری ایران در قالب مدل تازه قردادهای نفتی (آی.پی.سی) معرفی شده است.

بسته ۱۱ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در میدان های نفتی مرکزی ایران معرفی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سلبعلی کریمی عصر پنجشنبه در نشست خبری در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی افزود: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بیش از برنامه تکلیفی در حال تولید نفت و گاز است؛ به گونه ای که میزان تولید نفت این منطقه 101 درصد و میزان تولید گاز 103 درصد برنامه تکلیفی است.

    کریمی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه میزان تولید نفت در مناطق مرکزی ایران به 184 هزار بشکه در روز رسید.
    وی گفت: به علت کاهش صادرات نفت در دوران تحریم، سیاست وزارت نفت تولید حداکثری از میدان های مشترک بود و بر اساس دستور کاهش تکلیفی برای میدان های نفتی مستقل و مرکزی ایران عمل می شد اما پس از اجرای برجام دستور افزایش تولید در مناطق مرکزی ایران صادر و بتدریج به میزان تولید افزوده شد.
    وی درباره اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: به مشاوران ایرانی اعلام کرده ایم برای اجرای پروژه ها سراغ شرکای خارجی بروند.
    کریمی اضافه کرد: مذاکراتی با شرکت «او.ام.وی» اتریش برای توسعه میدان نفتی «چشمه خوش» در حال انجام است که البته از سوی شرکت ملی نفت پیگیری می شود.
    شانزدهم اردیبهشت ماه اعلام شد مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و این شرکت اتریش قراردادی برای انجام یک پروژه مطالعاتی در قالب کارگروه مطالعاتی مشترک شامل کارشناسان مدیریت اکتشاف ایران و این شرکت با هدف شناسایی اهداف احتمالی اکتشافی در منطقه نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس با تاکید ویژه بر عملکردهای گنبدهای نمکی امضا شده است.
    شرکت او.ام.وی اتریش در توافقنامه‌ای جداگانه محرمانه نگهداشتن اطلاعات دریافتی و نتایج مطالعات را تضمین کرده است و پس از پایان پروژه هیچ امتیاز یا ادعایی نخواهد داشت.
    اتریش از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود.
    بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور 1900 شرکت از جمهوری اسلامی ایران و 38 کشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها