عصر خودرو

نمایندگان اوپک:

برنامه ای برای محدودیت تولید نفت در نشست آتی وجود ندارد

عصر بازار- شبکه خبری «بلومبرگ» آمریکا به نقل از برخی نمایندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد هیچ برنامه ای برای مذاکره درباره محدود کردن تولید در نشست ژوئن این سازمان (دوازدهم خرداد تا یازدهم تیرماه) در کار نیست.

برنامه ای برای محدودیت تولید نفت در نشست آتی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ٦ نفر از نمایندگان کشورهای عضو اوپک اعلام کردند تاکنون برای مذاکره اعضای این سازمان درباره محدود کردن تولید نفت در نشست آینده این سازمان، هیچ برنامه ای وجود نداشته است.

    به گفته این منابع، فرستادگان کشورهای عضو اوپک دیروز (چهارشنبه) در مقر این سازمان در وین، نشستی درباره تحولات عرضه و تقاضای نفت برگزار کرده اند.
    این منابع همچنین گفتند با توجه به تحولات اخیر در بازار نفت و رشد قیمت ها، بحث محدود کردن عرضه نفت دیگر ضرورت چندانی ندارد.
    بیست و نهم فروردین ماه نشست تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک برای تعیین سقف تولید نفت، با شکست روبرو شد، زیرا عربستان اعلام کرد بدون همراهی ایران با این برنامه، حاضر نیست در آن مشارکت کنند.
    تولید نفت ایران به دلیل تحریم ها از دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز در سال 2012 میلادی به حدود یک میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت.
    اینک کشور ما قصد دارد پس از لغو تحریم ها در ژانویه (دی) گذشته، تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم ها برساند.
    «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان، چندی پیش درباره طرح فریز نفتی گفت: برخی همسایگان تولید خود را به 10 میلیون بشکه در روز رسانده اند و اکنون گفته اند باید همه با هم تولید خود را در سطح ماه ژانویه ثابت نگه داریم؛ در حالی که آنها می خواهند تولید خود را در سطح 10 میلیون بشکه در روز حفظ کنند و ما باید آن را در سطح یک میلیون بشکه در روز ثابت کنیم.
    معاون وزیر نفت امروز (پنجشنبه) در نشست خبری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: صادرات نفت ایران در اردیبهشت ماه به روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه رسید.
    وی گفت ایران قصد دارد صادرات نفت خود را به دو میلیون و 200 هزار بشکه در روز یعنی سطح صادرات پیش از تحریم برساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها