عصر خودرو

آمادگی نروژ برای سرمایه‌گذاری در سایت نفتی خزر

عصر بازار- استاندار گیلان گفت: شرکت‌هایی از نروژ برای سرمایه‌گذاری در میدان نفت‌ و گاز سردار جنگل رودسر اعلام آمادگی کرده‌اند.

آمادگی نروژ برای سرمایه‌گذاری در سایت نفتی خزر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدعلی نجفی در نشست بررسی آخرین اقدام‌های انجام شده در سایت نفت و گاز سردار جنگل رودسر با حضور مدیرعامل شرکت نفت خزر، اظهار کرد: در تلاش هستیم با زمینه‌هایی که برای توسعه هرچه بیشتر ظرفیت موجود در این منطقه شکل می‌گیرد، انتظارات مردم گیلان تحقق یابد.

    وی با بیان اینکه شرایط تحریم فعالیت‌های نفتی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، افزود: پس از رفع تحریم‌ها فعالیت‌های تجاری بین ایران و کشورهای خارجی گسترش یافت و با ورود سرمایه‌گذاران فعالیت‌های اقتصادی و نفتی در این منطقه توسعه می‌یابد.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه میدان نفتی سردارجنگل سال گذشته در همایش رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی معرفی شد، تصریح کرد: شرکت‌هایی از نروژ برای سرمایه‌گذاری در میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر اعلام آمادگی کرده‌اند.

    وی از محیط زیست خواست تا ضمن رعایت تمام مقررات قانونی، کمال همکاری را در زمینه اجرای سایت پشتیبانی خزر داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در جلسه مذکور گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و رفع تحریم‌ها مسیر برای ورود سرمایه‌گذاران به منظور تولید هموار شد و فعالیت‌های سایت سردارجنگل رودسر در ردیف معرفی قراردادهای نفتی قرار گرفت.

    فرهنگ خطیبی، با اشاره به ابراز علاقه چند شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در سایت نفتی مذکور، اظهار کرد: امیدواریم با رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی بتوانیم با ورود سرمایه‌گذاران به تولید زودهنگام برسیم و سایت نفتی رودسر توسعه یابد.

    میدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر نخستین ساختاری است که شرکت نفت خزر در آن اقدام به حفاری کرد و صنعت نفت کشور در تاریخ 20 اردیبهشت 91 برای نخستین‌بار موفق به کشف نفت در دریای خزر شد.

    سایت نفتی خزر حاوی دو میلیارد بشکه نفت درجا بوده که حداقل میزان 500 میلیون بشکه از این مقدار قابل برداشت است، در سال 1393 با انجام عملیات حفاری دومین چاه میدان سردار جنگل رودسر کشف شد.

    نزدیکی به حوزه‌های نفتی، شبکه‌های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل‌های اصلی زلزله‌خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت پشتیبانی عنوان شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها