عصر خودرو

از دی‌ماه سال ۱۳۹۴

۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شد

عصر بازار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه پاداش و معوقات باقی مانده از سال ۹۳ فرهنگیان، تا پایان سال پرداخت می‌شود، گفت: از دی‌ماه سال ۹۴ تاکنون ۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شد.

۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز در سی‌ودومین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، با تبریک عید مبعث و گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: همه معلمان در سراسر کشور برای آماده کردن نسل بعد، امروز عهده‌دار مسئولیت بزرگی هستند؛ آنچه در دولت صورت می‌گیرد به مثابه حضور نمایندگی شما در دولت است به همین جهت از شما می‌خواهم که با ایده فکری خود ما را در ارائه خدمات بهتر کمک کنید.

    وی افزود: با شروع کار دولت تدبیر و امید، وضعیت تحریم‌ها به گونه‌ای بود که درآمدهای نفتی تقلیل یافته بود و از 6 و نیم میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه رسیده بود که آثار آن نیز در درآمدها حاصل مشهود بود زیرا از 118 میلیارد دلار در سال، به 40 میلیارد دلار در سال 1392 تقلیل پیدا کرده بود.

    نوبخت گفت: تصمیم داشتیم که اجازه ندهیم تا همین یک میلیون بشکه هم تقلیل یابد، این نیازمند مذاکراتی بود که آغاز شد، در مذاکرات دنبال این بودیم که حق غنی سازی را حفظ کنیم، البته برای حل نگرانی‌ها میزان غنی‌سازی را تقلیل دادیم؛ در حال حاضر رشد منفی تورم مهار شد اما باز هم تورم داریم و با افزایش قیمت 11 درصدی مواجه هستیم.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: به همین جهت تمام تلاش‌مان طی 33 ماه این بود که ابتدا جلوی تشدید تحریم‌ها گرفته شود، سپس به لغو تحریم‌ها بپردازیم و بعد هم فضایی در کشور برای رشد تبادلات داشته باشیم. در همین راستا پس از انجام مذاکرات 16 هیات خارجی، 8 رئیس جمهور، 5 رئیس مجلس، 5 نخست وزیر وارد کشور شدند که همه این‌ها فرصتی برای کشور ایجاد کرد به طوری که از دی‌ماه سال 1394 تاکنون 3 میلیارد و 184 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شد.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نگاه خاصی به فرهنگیان به جهت تاثیرگذاری در جامعه، دارد، گفت: در سال 1392 زمانی که بودجه کشور، 210 هزار میلیارد تومان بود اعتبارات آموزش و پرورش حدود 14 هزار میلیارد تومان بود درحالیکه اعتبارات آموزش و پرورش به 27 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان رسید. زمانی که بودجه در کشور محقق نمی‌شود همه اعتبارات پیش بینی شده تخصیص نمی‌یابد اما اعتبارات آموزش و پرورش در سال 93، 113 درصد و در سال 94، 4/108 درصد تخصیص یافت.

    نوبخت اضافه کرد: متوسط دریافتی معلمان نسبت به جایگاه و مقام معلمان، بسیار نامطلوب است و این جایگاه ایجاب نمی‌کند که شغل دیگری داشته باشند در همین راستا تلاش شد متوسط دریافتی حقوق معلمان از یک میلیون و 180 هزار تومان در سال 1392 به 2 میلیون و 380 هزار تومان افزایش یابد. رتبه بندی معلمان بهانه‌ای بود که بتوانیم شرایط بهتری را برای معلمان گرامی فراهم کنیم.

    وی بیان کرد: حقوق بازنشستگان فرهنگی طبق ماده 125، هر سال بنابر نرخ تورم افزایش می‌یابد اما از سال 86 تا سال 1392 حقوق به اندازه نرخ تورم افزوده نشد، در این راستا سازوکاری را طراحی کردیم که هیچکدام از فرهنگیان کمتر از یک میلیون تومان دریافتی نداشته باشند. برای کارکنان ستادی آموزش و پرورش هم بند 10 ماده 68 اجرایی می‌شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: طرح رتبه بندی با توجه به اینکه بار مالی به دولت وارد می‌کند اما رضایت کافی فرهنگیان و همکاران آموزش و پرورش را جلب نمی‌کند و دولت می‌خواهد برای فرهنگیان متناسب با جایگاه‌شان کاستی‌ها را جبران کند لذا امیدواریم با همکاری نمایندگان مردم در مجلس این امر محقق شود.

    نوبخت تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا 10 درصد پاداش و معوقات باقی مانده از سال 1393 فرهنگیان عزیز استان، تا پایان سال پرداخت شود؛ اعتباراتی هم به طرح‌های عمرانی استان نظیر مجموعه فرهنگی و پژوهشی تخصیصی می‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها