عصر خودرو

نمایشگاه نفت فرصت مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: نمایشگاه نفت ،گاز و پتروشیمی فرصت مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

نمایشگاه نفت فرصت مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از واحد مرکزی خبر، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز و پتروشیمی از افزایش30 درصدی کشورهای خارجی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: نمایشگاه فرصت مناسبی برای آَشنایی شرکت های داخلی و خارجی با یکدیگر است که زمینه را برای خودکفایی بیشتر در صنعت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می کند.

    وی با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه از لحاظ تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی و تنوع شرکت کنندگان با نمایشگاه های دوره های پیشین تفاوت هایی دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال حضور شرکت های خارجی حدود 64 درصد افزایش یافته است و برخی شرکت ها و کشورها نخستین بار در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند.
    معاون وزیر نفت با بیان اینکه در این دور از نمایشگاه نخستین بار شرکت هایی از کانادا و استرالیا حضور دارند، تعداد کشورهای حاضر در این دور از نمایشگاه را 40 کشور ذکر کرد و افزود: تعداد کشورهای حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نسبت به دوره های گذشته 30 درصد افزایش یافته است.
    جوادی با اشاره به حضور نزدیک به یکهزار شرکت داخلی و بیش از 850 شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: با فضای کار بین المللی که ایجاد شده ، زمینه رشد شرکتهای ایرانی و مشارکت شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و فناوری فراهم شده است.
    وی در پاسخ به سوالی درباره این که تعداد مشارکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبلی کمتر شده است، گفت: به دلیل محدودیت مکان و همچنین ادغام برخی شرکت ها با یکدیگر این گونه به نظر می رسد درحالی که هیچ غایبی در نمایشگاه بیست و یکم وجود ندارد.
    جوادی درباره اینکه برگزاری این نمایشگاه چقدر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر است و آیا مصداق های عینی آن دیده می شود، افزود: در بازدید کوتاهی که انجام شد چند شرکت برای ساخت کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور و داخلی سازی آن درحال برنامه ریزی با شرکت های خارجی هستند.
    معاون وزیر نفت، نمایشگاه را فرصت مناسبی برای آَشنایی شرکت های داخلی و خارجی با یکدیگر بیان کرد که زمینه را برای خودکفایی بیشتر در صنعت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها