عصر خودرو

تحلیلگر برجسته بازار طلا؛

دلار به نفع اونس بازی خواهد کرد

عصر بازار- تحلیلگر و کارشناس برجسته بازار طلا گفت: با ادامه روند نزولی ارزش دلار در بازارهای بین المللی باید منتظر افزایش بیشتر قیمت طلا باشیم.

دلار به نفع اونس بازی خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جیم ریکاردز تحلیلگر ارشد بازار طلا در مصاحبه ای تصریح کرد: طلا هنوز زمینه لازم برای افزایش قیمت بیشتر را دارد و به نظر من کاهش ارزش دلار در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا خواهد بود.

    بر اساس این گزارش وی افزود: به نظر من طلا کاملا باثبات است ولی چیزی که باعث نوسانات شدید قیمت طلا در بازارهای بین المللی شده است، نوسانات ارزش دلار آمریکا است.

    وی گفت: اگر می خواهید روند قیمت طلا را متوجه شوید باید از خودتان بپرسید که روند ارزش دلار چگونه خواهد بود.

    ریکاردز تاکید کرد: زمانی که قیمت جهانی طلا در اوت 2011 میلادی به بیش از1900 دلار در هر اونس رسید، ارزش دلار آمریکا تا سطح بسیار پایینی کاهش یافته بود.

    البته ریکاردز اشاره ای به پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت نکرده است ولی برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند به زودی تا 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

    احتمال کمی وجود دارد که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده داشته باشد و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در بازارهای بین المللی داشته است.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست آوریل تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و ظاهرا عجله ای برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نیز ندارد.

    ریکاردز گفت: جنگ ارزی مربوط به سال 2010 میلادی است. هر کسی می خواهد تا ارزش پول خود را کاهش دهد ولی این مساله از نظر ریاضی امکان پذیر نیست. شما نمی توانید در یک زمان مشابه ارزش همه پول ها را در برابر یکدیگر کاهش دهید و این به ضرر برخی کشورها خواهد بود. به همین دلیل است که دلار هنوز امکان کاهش بیشتر ارزش را دارد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    این تحلیلگر ارشد بازار طلا اظهار داشت: اکنون اقتصاد آمریکا تا حد زیادی به یک رکود دیگر نزدیک شده است. رشد اقتصادی چین به طور چشمگیری کاهش یافته است. دو اقتصاد بزرگ جهان نیاز دارند تا ارزش پول خود را کاهش دهند بنابر این ژاپن و اروپا از این مساله متضرر خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها