عصر خودرو

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب قراردادهای جدید

واگذاری احداث خط انتقال صادرات گاز ایران به عمان به یک شرکت خارجی

عصر بازار- معاون وزیر نفت از واگذاری توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت خبر داد و گفت: احداث خط انتقال صادرات گاز ایران به عمان به یک شرکت خارجی واگذار می‌شود.

واگذاری احداث خط انتقال صادرات گاز ایران به عمان به یک شرکت خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رکن الدین جوادی در پاسخ به این سؤال که فاز 11 پارس جنوبی را قرار است کدام شرکت توسعه دهد، گفت: به احتمال بسیار زیاد این فاز در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت به مناقصه گذاشته خواهد شد.

    جوادی در پاسخ به سؤال دیگر که با توجه به امضای تفاهم‌نامه احداث خط لوله انتقال گاز ایران به عمان که با شرکت کره‌ای منعقد شده است آیا شرکت تأسیسات دریایی از ایران از این پروژه کنار گذاشته شد؟ گفت: ما با هیچ شرکت ایرانی قراردادی را برای احداث این خط لوله امضا نکردیم.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: شرکت تأسیسات دریایی قرار بود کار مطالعه‌ای و طراحی این خط لوله دریایی را انجام دهد که پس از مطالعه آن و برگزاری جلسات مشترک با طرف عمانی قرار شد یک پیمانکار مشترک خارجی کار احداث این خط لوله را انجام دهد.

    وی ادامه داد: پس از اتمام طراحی قرار است این پیمانکار خارجی از طریق مناقصه انتخاب شود و ما فقط یک تفاهم‌نامه با شرکت کره ای امضا کرده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها