عصر خودرو

بشکه‌ای ۴۵ دلار;

آتش‌سوزی روز گذشته کانادا قیمت نفت را بالا برد

عصر بازار- آتش‌سوزی وسیع روز گذشته در کانادا (تولیدکننده عمده نفت در جهان) باعث شد ۸۸ هزار نفر شهر را ترک کنند این مسئله باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از پایدار بودن افزایش قیمت در آینده است

آتش‌سوزی روز گذشته کانادا قیمت نفت را بالا برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 62 سنتی بشکه‌ای 45 دلار و 24 سنت معامله شد،‌نفت خام آمریکا هم رشد 80 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 44 دلار و 58 سنت به فروش رفت.

    به گزارش رویترز،‌امروز قیمت نفت متأثر از آتش‌سوزی روز گذشته در شهر آلبرتای کانادا بود که 88 هزار شهروند این منطقه را مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان کرد. آتش‌سوزی به قدری وسیع بود که مردم این شهر مجبور شدند منازل خود را ترک کنند همچنین روزنامه گاردین نوشت مقامات شهر فورت مک‌موری هم به شهروندان دستور تخلیه منازل دادند.

    به هر حال از خسارت به تاسیسات نفتی و یا کاهش میزان تولید این کشور  اخباری منتشر نشده اما در قیمت نفت در بازارهای جهانی تاثیرگذار بوده است. کانادا از تولیدکنندگان عمده نفت جهان است.

    از سوی دیگر دامنه‌درگیری‌ها در لیبی گسترش یافته است. این کشور که چند سالی است تولید نفت آن بعد از سقوط قذافی فلج شده روز گذشته نیز با ادامه درگیری‌ها بین شورشیها و حزب مخالف باعث شد میزان صادرات نفت این کشور کاهش یابد و بازارهای جهانی نیز متاثر شود.

    نیتش‌شا مدیر استراتژی کالا در ETF گفت: «معتقدم افزایش قیمت نفت پایدار خواهد بود و در 3 ماهه سوم امسال شاهد افت عرضه جهانی نفت خواهیم بود و همین مسئله قیمت نفت را بالا می‌برد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها