عصر خودرو

سهمیه‌بندی باید به اوپک بازگردد

افزایش تولید نفت متوقف نمی‌شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت با بیان اینکه تا زمانی که نظام سهمیه بندی اوپک احیا نشود افزایش صادرات نفت ایران متوقف نخواهد شد گفت: صادرات نفت ایران تا تابستان به ۲.۵ میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

افزایش تولید نفت متوقف نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رکن الدین جوادی امروز در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه ایران چه زمانی به اجرای طرح فریز نفتی می پیوندد گفت: در حال حاضر حجم صادرات نفت خام ایران به 2،100 بشکه در روز افزایش یافته است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه همچنین هم اکنون حجم تولید روزانه نفت خام کشور به حدود 3 میلیون و 800 هزار بشکه در روز افزایش یافته تصریح کرد: از حدود 4 سال قبل نظام سهمیه بندی اوپک به طور کامل از بین رفته است و تمام کشورها بر اساس ظرفیت های خود نفت تولید و صادرات می کنند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فعلا ایران برنامه ای برای توقف افزایش صادرات نفت خام خود ندارد بیان کرد: به عبارت دیگر تا زمانی که طرح سمیه بندی در اوپک احیا نشود افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران متوقف نخواهد شد.

    معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه پیش بینی می شود تا تابستان سال جاری ظرفیت صادرات نفت خام ایران به حدود 2،500 هزار بشکه در روز افزایش یابد تاکید کرد: در صورتی که نظام سهمیه بندی در اوپک احیا شود آماده مذاکره با اعضای اوپک به منظور صادرات نفت ایران در قالب سهمیه های تعیین شده خواهیم بود.

    جوادی همچنین درباره نشست آتی اوپک توضیح داد: برگزاری نشست کشورهای تولید کننده اوپک و غیر عضو اوپک در دوحه در مجموع اقدام موثر بود اما به نظر می رسد کافی نیست.

    معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای نشست دوحه هوشیار تر شدن تولید کنندگان نفت و هماهنگی بیشتر بین کشورها بود خاطرنشان کرد: با این وجود پیش بینی می شود نشست آتی اوپک نتایج مفیدتری به همراه داشته باشد اما هنوز برای تصمیم گیری زود است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها