عصر خودرو

آمادگی هیوندای کره جنوبی برای ورود به صنعت نفت ایران

عصر بازار- پتروشیمی یکی از حوزه‌هایی است که کره جنوبی برای ورود به آن برنامه دارد و به نظر می‌رسد هیوندای تصمیم دارد واحدی را در ایران به منظور استفاده از خوراک گازی ایران احداث کند.

آمادگی هیوندای کره جنوبی برای ورود به صنعت نفت ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت مهندسی هیوندای اعلام کرده است که قراردادی برای ساخت پالایشگاه گاز در پارس جنوبی به ارزش سه میلیارد و 600 میلیون دلار با شرکت کانگان پترو ریفاینری ایران امضا خواهد کرد.

    شرکت دایلم نیز در کنار برنامه برای اجرای چند طرح ساخت خط آهن به ارزش چهار میلیارد و 900 میلیون دلار و قرارداد ساخت نیروگاه برقی و آبی به ارزش ٢ میلیارد دلار، امیدوار است که در زمینه ساخت کارخانه تولیدات پتروشیمی نیز قراردادی با ایران امضا کند.

    هیوندای همچنین اعلام کرده است که یک توافق اولیه برای مشارکت در ساخت نیروگاه برق بخش خصوصی در ایران به ارزش 500 میلیون دلار نیز مدر نظر دارد.

    وزیر نفت ایران دردیدار با مدیر عامل این شرکت نیز با اشاره به این که شرکت هیوندای در گذشته روابط خوبی با ایران داشته است، امیدوار است ایران بتواند روابط خود را با شرکت هیوندای کره جنوبی متناسب با شرایط روز تنظیم کند.

    از سوی دیگر مدیرعامل هیوندای نیز با در نظر داشتن سابقه حضور در ایران و پروژه های میدان گازی پارس جنوبی لغو تحریمها ایران رافرصتی برای گسترش همکاری با ایران می‌داند.

    این درحالی است که به نظر می‌رسد توافقات ایران و هیوندای در زمینه ساخت واحد پتروشیمی هنوز نهایی نشده و قرارداد رسمی بین یکی از شرکت‌های تابعه وزارت نفت و این شرکت به امضا نرسیده است.

    هیوندای قبلا در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی با پتروپارس همکاری داشته است و در حال حاضر نیز کره‌ای‌ها در حال مذاکره بر سر فرو تجهیزات و ارائه خدمات به شرکت نفتو گاز ارس هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها