عصر خودرو

قرارداد همکاری اتریش برای اکتشاف ذخایر جدید نفتی در ایران امضا شد

عصر بازار- ایران و اتریش برای مطالعه ذخایر هیدروکربوری تله‌های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس و بررسی ذخایر تازه نفتی همکاری می کنند.

قرارداد همکاری اتریش برای اکتشاف ذخایر جدید نفتی در ایران امضا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دسترسی نداشتن به فناوری های جدید اکتشاف و توسعه در دوران تحریم، سبب توقف برخی پروژه های اکتشافی در کشور یا کندی روند اجرای آنها شده بود.

    با رفع تحریم ها از دی ماه پارسال موانع همکاری با مرکزهای علمی و شرکت های بین المللی برای انتقال دانش و فناوری های نوین در بخش اکتشاف برداشته شد و تفاهمنامه ها و قراردادهایی نیز به امضا رسید.
    بر این اساس بتازگی قراردادی میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت «او.ام.وی» اتریش امضا شده است.
    وزارت نفت درباره جزئیات این قرارداد اعلام کرد: از آنجا که ابهام ها و پیچیدگی هایی در برخی مناطق رسوبی کشور وجود دارد و با توجه به نیاز به استفاده از دانش و فناوری های نوین در حل این مسائل، این‌گونه «پروژه‌های مطالعاتی مشترک» برای همکاری با شرکت ها و موسسه های تحقیقاتی بین المللی تعریف شده است.
    شرکت او.ام.وی اتریش در توافقنامه‌ای جداگانه محرمانه نگهداشتن اطلاعات دریافتی و نتایج مطالعات را تضمین کرده است و پس از پایان پروژه هیچ امتیاز یا ادعایی نخواهد داشت.
    «سیدصالح هندی» مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، پس از امضای قرارداد با شرکت او.ام.وی اتریش گفت: این توافقنامه برای انجام یک پروژه مطالعاتی در قالب کارگروه مطالعاتی مشترک شامل کارشناسان مدیریت اکتشاف ایران و این شرکت با هدف شناسایی اهداف احتمالی اکتشافی در منطقه نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس با تاکید ویژه بر عملکردهای گنبدهای نمکی امضا شده است.
    به گفته هندی، مطالعه این نوع تله‌ها به دانش و فناوری پیشرفته، تجربه علمی، فنی و امکانات نوین نرم افزاری نیازمند است؛ براین اساس در مذاکره با مدیران شرکت او.ام.وی اتریش این مساله مورد توجه قرار گرفت.
    مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت مدت زمان اجرای این مطالعه مشترک را دو سال و همه هزینه های آن را بر عهده شرکت اتریشی اعلام کرد.
    وی افزود: انجام این پروژه به دلیل شناختی که مدیریت اکتشاف از توان فنی و علمی این شرکت کسب می کند و همچنین شناختی که آنها از ظرفیت علمی و فنی موجود و نیز وضع زمین شناسی منطقه‌ای به دست می‌آورند، راه را برای همکاری های جدی‌تر و بزرگتر مهیا می‌سازد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها