عصر خودرو

افت قیمت ها در بازار ارز، شاخص ها را آشفته کرد

عصر بازار- شاخص ها در بازارهای جهانی به خصوص بازارهای نوظهور، آخرین ساعات معاملاتی را با کاهش همراه کردند.

افت قیمت ها در بازار ارز، شاخص ها را آشفته کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، افت ارز رایج بازارهای نوظهور  در پی ناامیدی سهامداران نسبت به تصمیمات بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره، موجب سقوط شاخص ها در بازارهای جهانی شد.

    بر اساس این گزارش، در بازار ارز جهانی، قیمت روبل روسیه با بیشترین میزان افت نسبت به یک هفته اخیر همراه شد در حالی که قیمت رینگت مالزی نیز به کمترین میزان نسبت به ماه مارچ رسید.

    در این بین، قیمت دلار با بیشترین میزان افزایش نسبت به 16 رقیب خود رو به رو شد .

    مایکل وانگ، تحلیلگر موسسه خدمات مالی و صندوق سرمایه گذاری آمیا کپیتال، در این خصوص اظهار داشت: با این که افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه های آتی امری بعید است اما به نظر میرسد اگر این اقدام از سوی بانک مرکزی آمریکا عملی شود، بازارها با رشد بسیار عجیبی رو به رو خواهند شد.

    این در حالی است که، در بازار آمریکا نیز شاخص ها در آخرین ساعات معاملاتی به رنگ قرمز درآمدند و همگی در مدار منفی معاملات را به خاتمه رساندند.

    در این بازار، شاخص اس اند پی با کاهش 0.5 درصدی رو به رو شد در حالی که داوجونز افت 0.3 درصدی را از آن خود کرد.

    نزدک نیز کاهش 0.6 درصدی را تجربه کرد. در حالی که در بازار آمریکا درحدود 9 میلیارد سهم دست به دست شد و این حجم معامله نسبت به میانگین سه ماهه گذشته، رشد 14 درصدی را به ثبت رساند.

    در میان خودروسازان نیز، قیمت سهام شرکت فورد و جنرال موتورز افت 2 درصدی را از آن خود کرد در حالی که قیمت سهام شرکت فروشگاه های زنجیره ای وال مارت با افت 3 درصدی مواجه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها