عصر خودرو

جزئیات مصوبات اقتصادی امروز دولت؛

برخی بدهکاران و چک برگشتی‌ها هم تسهیلات بانکی می‌گیرند

عصر بازار- اعضای هیات وزیران با اعطای تسهیلات بانکی به برخی بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی، کشاورزی و خدماتی دارای بدهی و چک برگشتی موافقت کردند.

برخی بدهکاران و چک برگشتی‌ها هم تسهیلات بانکی می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اعضای هیات وزیران در جلسه امروز چهارشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با خروج بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی، کشاورزی و خدماتی از شمول برخی مصوبات موافقت کردند.

    به موجب این تصمیم، این بنگاه‌ها از شمول مصوبه اعطای تسهیلات براساس میزان فروش کالا و ارایه خدمات، مصوبه مربوط به کسب اطمینان از تأمین حداقل 25 درصد از منابع مورد نیاز از محل حقوق صاحبان سهام و کسب اطمینان از تأمین حداقل 25 درصد دارایی‌های شرکت‌ها در زمان اخذ تسهیلات توسط حقوق صاحبان شرکت و همچنین نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات، مستثنی شدند.

    محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این هم پیشنهادی به دولت ارائه داده بود که شرایط پرداخت 16 هزار میلیارد تومان وام برای 228 طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60درصد، تسهیل شود.

    آنگونه که محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران می‌گوید: در بررسی‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده، 228 طرح صنعتی با پیشرفت بالای بیش از 60 درصد تعیین شده است که با تزریق منابع، تکمیل شوند. در این میان، 16 هزار میلیارد تومان منابع مالی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای این طرح‌ها به دولت پیشنهاد شده است.

    وی می‌افزاید: براساس مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام شده است، پیشنهاد شده تا اعطای تسهیلات بدون توجه به بدهی بنگاه‌ها باشد، ضمن اینکه در اعطای این تسهیلات، چک‌های برگشتی اعضای هیات مدیره مدنظر قرار نگیرد و راهن دوم در پذیرش وثایق هم پذیرفته شود.

    مصوبه دولت درباره برخی تکمیل برخی آزاده‌ها

    هیات وزیران در ادامه جلسه امروز خود به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای تکمیل آزادراه قزوین – رشت و اجرای قسمت باقی مانده حدفاصل منجیل تا رودبار به طول حدود (11.3) کیلومتر و نیز اجرای دو قطعه از آزادراه شش خطه کنارگذر شرقی اصفهان حدفاصل آزادراه کاشان – اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان – نایین به طول حدود (63) کیلومتر، به ترتیب نسبت به انعقاد متمم قرارداد مشارکت با شرکت آزادراه قزوین – رشت و قرارداد با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه شرق سپاهان با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها