عصر خودرو

در معاملات روز سه شنبه ثبت شد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری بورس ، حجم و ارزش معاملات رشد قابل توجهی را ثبت کرد.

افزایش حجم و ارزش معاملات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نتیجه داد و ستدهای روز سه شنبه بیش از 599 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 643 میلیارد ریال در 35 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

    بر اساس این گزارش در روزی که گذشت شاخص بورس متاثر از افت قیمت نمادهای ملی مس، مپنا، پتروشیمی پردیس، هلدینگ خلیج فارس و کشتیرانی 181 واحد افت کرد و به عدد 66 هزار و 445 رسید.

    این در حالی بود که نمادهای تاپیکو و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند.

    شاخص آزاد شناور 226 واحد نزولی شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 178 و 88 واحد نزولی شدند.

    همچنین امروز سه گروه خودرو، شیمیایی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن بافق، عمران و توسعه فارس، سیمان شرق،تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، کاشی تکسرام،لبنیات کالبر و سایپا شیشه بود.

    این در حالی بود که نمادهای فرآوری مواد معدنی ، ملی مس، پتروشیمی پردیس، حمل و نقل پتروشیمی، سرمایه گذاری پارس توشه، پشم شیشه ایران و فرآرده های نسوز پارس بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

    گفتنی است در این روز صنعتی مهرام، پاکشو، بانک خاورمیانه، سیمان شرق، قند شیرین خراسان، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و کارخانجات تولیدی شهید قندی سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

    طولانی ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای گلوکوزان، نفت بهران،فولاد خراسان،حق تقدم سرمایه گذاری خوارزمی،حق تقدم نوسازی و ساختمان تهران، سیمان اصفهان و پتروشیمی فارابی بود.

    همچنین در پایان معاملات این روز نمادهای مپنا با معامله بلوکی، نفت بهران با معامله بلوکی و بانک صادرات بیشترین حجم معاملات را داشتند.

    بیشترین ارزش معاملات هم متعلق به نمادهای نفت بهران و مپنا با معالمات بلوکی و صنایع آذرآب بود.

    برچسب ها