عصر خودرو

امضای پروژه مطالعاتی نفتی بین ایران و اتریش

عصر بازار- قرارداد اجرای پروژه مطالعات مشترک تحت عنوان «مطالعه توان هیدروکربوری تله‌های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس» میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت OMV اتریش امضا شد.

امضای پروژه مطالعاتی نفتی بین ایران و اتریش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی نفت ایران، صالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت و یوهان پلینینگر، عضو هیات مدیره در بخش بالادستی OMV قراردادی را در خصوص مطالعه توان هیدروکربوری تله های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس امضا کردند.

    مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان این که استفاده از دانش و فناوری های نوین در عملیات بالادستی صنعت نفت به عنوان یکی از الگوهای زیربنایی و اساسی مورد توجه مقامات صنعت نفت قرار دارد، گفت: طی سال های اخیر بیش از 20 پروژه از این دست با همکاری شرکت های معتبر نفتی و دانشگاه های بین المللی انجام شده که این تفاهمنامه مطالعاتی جدیدترین آن‎هاست.

    صالح هندی تاکید کرد: تاکنون در ارتباط با تله های احتمالی موجود در نواحی اطراف و زیرگنبدهای نمکی و همچنین سایر تله های مرتبط با این پدیده زمین شناختی هیچ گونه مطالعات اکتشافی منسجمی انجام نشده است.

    وی گفت: کارشناسان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با هدف انتقال دانش فنی و آموزش ها، ضمن پیشبرد پروژه، همفکری تنگاتنگی با گروه مطالعاتی شرکت OMV داشته و در تمامی مراحل کار از برنامه ریزی، بازدید، برداشت های میدانی و کار با نرم افزارهای پبشرفته ارزیابی و مدلسازی زمین شناسی حضور فعال خواهند داشت؛ بنابراین از طریق یادگیری و آموزش حین کار دانش فنی نیز به داخل کشور منتقل خواهد شد.

    هندی در خصوص مدت زمان قرارداد و تعهدات طرفین در مطالعه مشترک گفت: مدت زمان انجام این مطالعات دو سال است و تمامی هزینه های مربوطه به عهده شرکت اتریشی خواهد بود؛ آنها نیز طی توافق‎نامه ای محرمانه حفظ اطلاعات دریافتی و نتایج مطالعات را تضمین کرده اند.

    یوهان پلینینگر نیز با دوستانه خواندن روابط ایران و اتریش در دوران پیش و پس از تحریم ها بیان کرد: OMV در مورد همکاری های بیشتر با صنعت نفت ایران بسیار مصر و خوش بین است.

    وی همچنین با اشاره به فعالیت این شرکت در میدان نفتی چشمه خوش و بلوک نفتی مهر پیش از اعمال تحریم ها، عنوان کرد: ایران بستری با ظرفیت بالا برای سرمایه گذاری است و OMV از حضور در این صنعت عظیم خشنود است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها