عصر خودرو

امید سهامداران چینی تقویت شد:

رشد اندک بازار چین در پی تمهیدات دولتی

عصر بازار: بازارهای آسیای در آخرین ساعات معاملاتی با روند افزایشی همراه شدند در حالی که بازار چین توانست با نوسان اندکی همراه شود.

رشد اندک بازار چین در پی تمهیدات دولتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در آخرین تلاش های مقامات چینی برای نجات بازار این کشور، میزان خرده فروشی ها در بازار با محدودیت همراه شد و بازار این کشور توانست در آخرین ساعات معاملاتی با رشد اندکی همراه شود.

    بر اساس این گزارش، آخرین تمهیدات دولت چین برای نجات بازار نیز اجرایی شد و دولت این کشور به تمام سرمایه گذاران اعلام کرد که معاملات خرد با محدودیت هایی رو به رو خواهد بود تا بتوان از طریق این اهرم، بازار را به ثبات نسبی رساند.

    این در حالی است که، شاخص شانگهای با رشد 3.7 درصدی رو به رو شد و قیمت سهام شرکت Noble نیز رشد 2.3 درصدی را از آن خود کرد.

    در ادامه، قیمت سهام شرکت Harvey Norman با افزایش 6.1 درصدی در بورس سیدنی همراه شد در حالی که گروه مالی کردیت سوئیس از تصمیم این شرکت برای خرید مقداری از سهام شرکت Norman خبر داده است.

    در ادامه، شاخص آسیا پاسفیک با افزایش 0.4 درصدی رو به رو شد .

    اهرم دولت چین در خصوص محدودیت های اعمالی بر معاملات خرد برای بازگشت ضرر 4 تریلیون دلاری این بازار از دو هفته گذشته، موجب شد بازار جانی دوباره بگیرد.

    محمد آپابهای، مدیر استراتژی بازارهای آسیایی بانک سیتی گروپ در این خصوص اظهار داشت: کاملا مشخص است که دولت تمام توان خود را به کار بسته است تا بازار چین بیش از این ضرر نکند و این محدودیت اعمالی نیز آخرین راه حل دولت نیست و به نظر می رسد راه حل های دیگر هم در راه باشد.

    در دیگر بازارهای آسیایی، شاخص هنگ کنگ با افت 0.1 درصدی همراه شد در حالی که اس اند پی استرالیا 0.3 درصد مثبت شد و کاسپی کره جنوبی نیز 1 درصد رشد کرد.

    برچسب ها