عصر خودرو

برگزاری نشست راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه در اصفهان

عصر بازار- نشست راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه، پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه در هتل کوثر اصفهان به همت شرکت تامین سرمایه نوین و همکاری بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

برگزاری نشست راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه در اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، در این نشست نمایندگان بورس اوراق بهادار تهران با معرفی مزایای پذیرش شرکت­ ها در بورس از جمله برخورداری از مشوق­ های دولت و بورس مانند معافیت مالیاتی، شفافیت تعیین قیمت سهام و همچنین امکانات بازار سرمایه در تامین مالی و عملیات تجاری شرکت ­ها به برنامه جدی بورس برای پذیرش انواع اوراق بدهی تاکید کردند. آن­ها همچنین به بیان شرایط و الزامات پذیرش شرکت­ ها در بورس و دستورالعمل­ های مربوط به ناشران از جمله دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات پرداختند.

    علاوه بر این موارد، حاضرین در جلسه با ارکان بازار سرمایه، انواع بازارها و نیز صنایع موجود در بورس به تفکیک سهم آن­ها از ارزش بازار و امتیاز اطلاع رسانی شرکت ­ها آشنا شدند.

    مدیر واحد تحقیقات و بازاریابی شرکت تامین سرمایه نوین ضمن معرفی توانمندی­ های کلی شرکت تامین سرمایه نوین، به تشریح طبقه­ بندی ابزارهای تامین مالی مبتنی بر بدهی و ابزارهای تامین مالی مبتنی بر سرمایه و نقش بازار سرمایه در تسهیل فرایند تامین مالی شرکت­ ها پرداخته شد.

    در ادامه نشست،  مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین به طور کامل درباره شرایط انتشار انواع اوراق بدهی، نحوه استفاده از این اوراق و مزایای آن­ها صحبت کرد.

    وی گفت: صکوک، ابزارهای مالی اسلامی، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی از قراردادهای مورد تایید اسلام طراحی شده­ اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعه­ ای از دارایی ­ها و منافع حاصل از آن­ها هستند.

    مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین افزود: اوراق استصناع یا اوراق سفارش ساخت جدیدترین ابزار تامین مالی در بازارهای مالی اسلامی است که شرکت تامین سرمایه نوین اولین منتشر کننده این اوراق در بازار سرمایه ایران می­ باشد. این اوراق از جمله اوراق بهاداری است که امکان استفاده از منابع خرد را برای تامین مالی پروژه‎ها و طرح‎هایی که موضوع پروژه یا بخشی از آن ساخت یک دارایی با ویژگی‎های مشخص و تحویل آن در موعد زمانی معین باشد، ایجاد می‌کند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: نرخ سودی که توسط بانی اوراق در انتشار صکوک استصناع پرداخت می شود، قطعی بوده و در نتیجه بانی در پایان سررسید اوراق مجبور به پرداخت هزینۀ مالی بیشتر در قالب سود علی الحساب نخواهد بود که این موضوع جذابیت استفاده از این اوراق را برای بانیان افزایش می دهد.

    همچنین شرکت­ کنندگان در این دوره با انواع اوراق بدهی از جمله صکوک، اوراق مشارکت و گواهی سپرده که در بورس پذیرفته شده­ اند، آشنا شدند. تاکنون ده اوراق مشارکت، یک گواهی سپرده و سه صکوک در بورس تهران پذیرفته شده­ اند.

    یادآوری می شود بورس اوراق بهادار تهران در راستای آموزش و آشنایی شرکت­ ها با مزایای پذیرش در بورس و تامین مالی از طریق بازار سرمایه، نشست­ هایی در تهران و همچنین در مرکز استان ­ها برگزار می ­کند و ناشران می ­توانند در این جلسات با انواع راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها