عصر خودرو

موسسه بیزینس مانیتور پیش‌بینی کرد

پیش بینی قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار نفت تا آخر امسال

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: قیمت نفت پس از ۲ روز کاهشی در معاملات امروز ۴۵.۰۸ دلار معامله شد و پیش‌بینی شده است، قیمت نفت تا آخر امسال به ۵۰ تا ۶۰ دلار برسد.

پیش بینی قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار نفت تا آخر امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت پس از 2 روز کاهشی بر اثر نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی آسیا و افزایش تولید غرب آسیا، در معاملات امروز ثبات داشت.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 11 سنت افزایش 45.08 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا 24 سنت افزایش 43.89 دلار فروخته شد.

    در این دو روز مبادلات، نفت برنت نزدیک به 7 درصد و نفت خام آمریکا نزدیک به 5 درصد نسبت به سطوح پایان آوریل کاهش یافت.

    فدریک نیومان تحلیلگر بانک ا‌چ‌اس‌بی‌سی در هنگ‌کنگ در این‌باره گفت: «بازارهای بزرگ آسیا همچنان ناامیدکننده هستند:تقاضای نفت در ژاپن بیشتر کاهش یافت، چین بازگشت داشت و هند نیز کاهش یافت.»

    در آمریکا نیز اقتصاد لرزان است. بر اساس گزارش‌ها، «سفارشات سالانه کارخانه‌ها نیز برای شانزدهمین ماه متوالی کاهش یافت.»

    در زمینه تولید نفت، تولید نفت آمریکا از بیشترین میزان یعنی بیش از 9.6 میلیون بشکه در روز در تابستان گذشته در حال حاضر به تنها بیش از 8.9 میلیون بشکه در روز رسیده است. به گفته تاجران این امر به افزایش قیمت نفت که به زیر 30 دلار در هر بشکه رسیده بود، کمک کرده است.

    بر اساس آمار موسسه امریکن پترولیوم، با این حال، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 29 آوریل 1.3 میلیون بشکه افزایش یافت و به 539.7 میلیون بشکه رسید.

    در عین حال، تقاضای قوی برای محصولات پالایش‌ شده ذخایر بنزین، گازوئیل و نفت کوره را کاهش داد.

    موسسه بیزینس مانیتور اعلام کرد به لطف تقاضای قوی و گمانه‌زنی‌های بیشتر در مورد کاهش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت در کوتاه‌مدت احتمالا افزایش خواهد یافت. «ما پیش‌بینی می کنیم که یک عقب‌نشینی قوی در عرضه غیراوپکی ‌ها رخ دهد. همچنین ما انتظار تقویت تقاضا در فصل تابستان در آمریکا را داریم که ذخایر را کاهش خواهد داد.»

    بنا بر پیش‌بینی این موسسه، «ما اعتقاد داریم که قیمت‌ها به بالای 50 دلار در هر بشکه تقویت شود و در محدوده 50 تا 60 دلار تا پایان سال معامله شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها