عصر خودرو

قرارداد ۲ میلیاردی ایرالکو با چینی‌ها

عصر بازار- مدیر عامل شرکت آلومینیوم‌سازی ایران از امضای تفاهم‌نامه دو میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری میان ایرالکو و یک شرکت چینی خبر داد.

قرارداد ۲ میلیاردی ایرالکو با چینی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مجید پورعطار امروز - چهارشنبه - در نشستی خبری در مورد شرکت CREC چین که با شرکت آلومینیوم‌سازی(ایرالکو) تفاهم امضا کرده است، گفت: این شرکت با بیش از 300 هزار پرسنل در جهان فعالیت می‌کند و در بیش از 76 کشور پروژه‌ در حال اجرا دارد. این شرکت نزدیک به 10 سال است که در پروژه‌های ایران نیز مشارکت می‌کند.

    وی با بیان این که شرکت ایرالکو واقع در اراک مجهز به دو سایت است، افزود: در واقع این شرکت مجهز به دو سایت ایرالکو و شهرک صنعتی خیرآباد است. در سایت ایرالکو طرح‌های بهینه‌سازی و نوسازی (صنایع پایین‌دستی) را اجرا می‌کنیم که حدود دو هفته قبل قرار‌داد بهینه‌سازی و بهسازی این خطوط را با یک شرکت چینی به امضاء رساندیم که اکنون به اجرا درآمده است.

    مدیر عامل شرکت آلومینیوم‌سازی ایران همچنین در ادامه در خصوص دیگر سایت این شرکت اظهار کرد: در شرکت صنعتی خیرآباد نیز تمامی مفاد قرار‌دادی که با شرکت CREC چین منعقد شده است به زودی در این شهرک شکل اجرایی خواهد گرفت.

    وی درخصوص مسائل مربوط به محیط زیست گفت: انتخاب تکنولوژی و تجهیزات که در این پروژه استفاده می‌شود در اختیار شرکت ایرالکو قرار دارد. شرکت ایرالکو تکنولوژی 400 تا 500 کیلومتر آمپر را در اختیار دارد و در صددیم که با تکنولوژی 500 کیلومتر آمپر این پروژه را احداث کنیم که در این پروژه از صاحبان تکنولوژی استفاده خواهیم کرد.

    پورعطار همچنین از ایجاد فرصت‌های شغلی فراوانی در ایران سخن گفت و افزود: با اجرای پروژه‌های ایرالکو در سایت شماره دو فرصت‌های شغلی فراوانی چه در زمان ساخت و چه در زمان بهره‌برداری ایجاد خواهد شد و خوشحالیم که تلاش‌های این شرکت در جهت اجرای شغل‌های زیادی در ایران و به ویژه در استان مرکزی و شهر اراک خواهیم داشت.

    هو های – مدیر پروژه‌های استراتژی شرکت CREC چین – نیز در این نشست گفت: این شرکت با مشارکت شرکت‌های ایرانی در مجموعه خط آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان مشارکت داشته است. همچنین این شرکت در آزادراه تهران - شمال و تونل‌سازی همکاری زیادی با ایران داشته است.

    هوهای در مورد اجرایی شدن این پروژه نیز گفت: همین‌طور که در تفاهم‌نامه قید شده است ظرف مدت شش ماه با کسب همه اطلاعات فنی و مشخصات پروژه‌ای، این شرکت آمادگی اجرای این طرح را خواهد داشت. اما همه اینها به اطلاعات فنی که شرکت ایرالکو در اختیار مان بگذارد، بستگی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها