عصر خودرو

پیش‌بینی کاهش تولید نفت ونزوئلا در سال جاری

عصر بازار- بر اساس اعلام شرکت مشاور IPD، به دلیل بحران نقدینگی و مشکلات برق، تولید نفت ونزوئلا در سال جاری ممکن است به ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند

پیش‌بینی کاهش تولید نفت ونزوئلا در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، شرکت مشاور IPD آمریکای لاتین برآورد کرده بود تولید نفت ونزوئلا در سه ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال 2015، با افتی 6.8 درصدی به 2.59 میلیون بشکه در روز برسد که ناشی از تاخیر در فعالیت‌های حفاری، نگهداری ناکافی، دزدی و کمبود رقیق‌کننده بوده است.

    این پیش‌بینی تنها اندکی از تولید روزانه نفت 2.53 میلیون بشکه‌ای ونزوئلا در سه ماهه سوم بوده است. این اولین بار از سال 2008 است که تولید نفت در تمامی مناطق این کشور کاهش پیدا کرده است.

    با توجه به مشکلات عملیاتی، IPD برآورد تولید سال 2016 ونزوئلا را، که بزرگترین ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد، به 2.35 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

    این شرکت مشاور در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «پیش‌بینی اصلی ما برای تولید سالانه در سال 2016، در حدود 2.62 میلیون بشکه در روز بود که هنوز هم با رشد قیمت نفت به محدوده 80-70 دلاری در نیمه دوم سال جاری قابل دستیابی خواهد بود.»

    وزیر نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور PDVSA پاسخی به اظهارات این شرکت نداده‌اند. قرار است آمار رسمی تولید در ادامه سال جاری منتشر شود.

    PDVSA در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد که با نصب و راه‌اندازی سه بازوی بارگذاری جدید عملیات خود را در بندر نفتی خوزه در شرق ونزوئلا، که 70 درصد صادرات نفت خام این کشور را در اختیار دارد،‌ سریعتر خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها