عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

صنایع کوچک بورسی می‌شوند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: شرکت های صنایع کوچک در استان‌ها با شناسایی قابلیت‌های صنایع کوچک و متوسط، زمینه لازم برای حضور آنان در فرابورس را فراهم می کنند.

صنایع کوچک بورسی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی یزدانی در جلسه مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: صنایع کوچک یکی از محورهای اصلی مأموریت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی هستند.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی یکی از موضوعات در حال پیگیری این سازمان را بحث امکان سنجی و توسعه خوشه ها برشمرد و افزود: با بحث پیمانکاری فرعی، می توانیم در جهت تأمین منابع مالی واحدهای کوچک از طریق واحدهای بزرگ و همچنین بازاریابی و فروش محصولاتشان مؤثر باشیم.

    وی اظهار کرد: در سال جاری برنامه گسترده ای، جهت برگزاری دوره های آموزشی برای سرمایه‌گذاران و همچنین کارکنان سازمان و شرکت‌های استانی در حوزه های مختلف ، درنظر داریم.

    یزدانی گفت: باید صنایع کوچک را پالایش کنیم و از بین آنها تعدادی که شایستگی، قابلیت و توان پیوستن به فرابورس را دارند، شناسایی کنیم و با همکاری و تعامل دوسویه با فرابورس، بستر را برای حضور واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط فراهم کنیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مسائل مهم سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را شرکت خدماتی دانست و تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای دولت در ایجاد زیرساخت شهرک های صنعتی بایستی توجه لازم به حفظ این زیرساخت هاتوسط شرکت های خدماتی شهرک صورت پذیرد.

    یزدانی خاطرنشان کرد: دستورالعمل واگذاری حق انتفاع و حق بهره برداری برای شهرک ها و نواحی صنعتی به تمام شرکت های استانی ابلاغ شده و در کلیه شهرک ها و نواحی، قیمت گذاری که در گذشته بصورت سه ماه انجام می شد، در طول سال، دستورالعمل ها بصورت شفاف آمده و بصورت ثابت و یکنواخت آمده است و قیمت حق بهره برداری از تاسیسات در طول سال ثابت است؛ لذا هیات مدیره شرکت های استانی می توانند بیشتر وقت خود را جهت رفع معضلات صنایع کوچک صرف کنند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال گذشته، 87 هزار و 659 واحد صنعتی در سطح کشور دارای پروانه بهره برداری بوده اند، گفت: از این تعداد 37 هزار و 120 واحد در شهرک های صنعتی مستقر هستند.

    وی با تاکید بر اهمیت واحدهای صنعتی کوچک ادامه داد: در کل کشور از این تعداد واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری 79 هزار و 838 واحد صنعتی کوچک در کشور مشغول فعالیتند که 42 درصد اشتغال کل واحدهای صنعتی را در اختیار دارند و این اهمیت واحدهای کوچک را نشان می دهد.

    یزدانی همچنین گفت: در استان گلستان تعداد 906 واحد دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که از این تعداد 820 واحد صنعتی کوچک است و از کل واحدهای صنعتی در استان 244 واحد صنعتی متوقف است.

    معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت با ارائه آمارهای متنوع و متعدد، تصریح کرد: در کل استان گلستان 86 واحد متوسط و بزرگ وجود دارد که 12 واحد آن تعطیل است.

    وی در خصوص واحدهای کوچک اظهار کرد: این واحدها با کوچکترین مشکل متوقف و از چرخه تولید و اشتغالزایی خارج می شوند که با اندک حمایتی می توانند رونق بگیرند و به همین دلیل است که باید توجه ویژه ای به صنایع کوچک داشته باشیم.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست های مرتبط با آن از اواخر سال 1392 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه ها و کارگاه هایی که دچار بیکاری شده اند اشتغال و تحرک جامعه را دچار مشکل کرده اند.

    یزدانی ادامه داد: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم زمان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی را به یک روزه کاهش دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها