عصر خودرو

ادامه چانه زنی تهران و دهلی بر سر نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی

تکذیب انصراف هندی ها از سرمایه گذاری در چابهار

عصر بازار- مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه مذاکره با هند درباره نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی چابهار ادامه دارد، گفت: ایران به هندی ها پاسخ منفی داده و آنها از این پروژه انصراف نداده اند.

تکذیب انصراف هندی ها از سرمایه گذاری در چابهار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی محمد بساق زاده  درباره آخرین وضعیت مذاکره با هندی ها برای ساخت واحدهای پتروشیمی در چابهار، افزود: مذاکره با هندی ها همچنان ادامه دارد و آنها برای سرمایه گذاری در واحدهای اوره و آمونیاک برای تولید کود کشاورزی تمایل زیادی دارند.
    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به نیاز گسترده هند به کود اوره اشاره کرد و ادامه داد: وجود خوراگ گاز و فاصله نزدیک چابهار به هند، سبب تمایل آنها به سرمایه گذاری در این منطقه شده است.
    وی درباره پیشنهاد هندی ها برای دریافت خوراک ارزان پتروشیمی و مخالفت ایران با درخواست هندی ها، گفت: نرخ خوراک بر اساس فرمولی که وزارت نفت ابلاغ کرده، تعیین می شود.
    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: ایران نظر قطعی خود درباره نرخ خوراک رااعلام کرده و هندی ها باید بررسی کرده و پاسخ دهند.
    وی درباره ساخت زنجیره های تکمیلی صنعت پتروشیمی توسط هندی ها در چابهار، گفت: برای فاز یک پتروشیمی چابهار، دو واحد آمونیاک و دو واحد متانول و همچنین برای فاز دوم نیز دو واحد آمونیاک و دو واحد متانول تعریف شده است؛ هندی ها تمایل خود برای سرمایه گذاری در واحد تولید اوره و آمونیاک را اعلام کرده اند.
    به تازگی در برخی رسانه ها این ادعا مطرح شده بود که ایران با پیشنهاد هندی ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی چابهار مخالفت کرده است آن هم به این دلیل که هندی ها دریافت نرخ خوراک ارزان در حد 3.5 تا 4 سنت را مطرح کرده بودند.
    سواحل ایران در دریای عمان به دلیل نزدیکی به هند و هزینه حمل و نقل کمتر نسبت به دیگر بخش های کشورمان برای سرمایه گذاران هندی صنعت پتروشیمی بسیار جذاب است.
    بندر چابهار و منطقه مکران قرار است با سرمایه گذاری 10 تا 12 میلیارد دلاری پس از عسلویه و بندر ماهشهر به سومین قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران تبدیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها