عصر خودرو

کاغذ پارس از دل مزارع نیشکر به فرابورس می آید

عصر بازار- شرکت صنایع کاغذ پارس با پیش بینی سود ۲۳ تومانی، هفته آینده در فرابورس عرضه می شود.

کاغذ پارس از دل مزارع نیشکر به فرابورس می آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، از چهل سال پیش که مناطق شمالی خوزستان توسط اروپاییان به عنوان یکی از 3 نقطه مناسب دنیا برای کاشت نیشکر شناخته شد، شرکت صنایع کاغذ پارس برای استفاده از تفاله نیشکر این مزارع (باگاس) ایجاد شد.

    این شرکت تا سال 1392 مدیریت دولتی داشته، اما از این سال به بعد به بخش خصوصی واگذار شده است. محمد جواد مقدم، رییس هیئت مدیره و سهامدار عمده این شرکت در جلسه معارفه کاغذ پارس اظهار کرد: در سال 94، 1 میلیون تن کاغذ وارد ایران شده است. به همین علت سهم 80 هزار تنی محصولات شرکت کاغذ پارس همیشه در بازار محفوظ است. همچنین به دلیل این که این شرکت فعالیت انحصاری در بازار ایران دارد، از رکود اقتصادی ضربه نمی خورد و یا خیلی کم متضرر می شود.

    به گفته مقدم، کاغذ پارس در هنگام واگذاری 138 میلیارد تومان زیان داشت، اما در دو سال گذشته، فعالیت این شرکت به سود دهی رسیده است. هم اکنون با توجه به دستگاه ها، دانش فنی و نیروی انسانی حاکم بر این شرکت، هزینه راخ اندازی شرکتی مشابه شرکت کاغذ پارس 2 هزار میلیارد تومان است.

    وی خاطرنشان کرد: زمین زیربنای کارخانه و املاک مجاور این شرکت 130 هکتار است که به جز سوله های صنعتی، حدود 577 واحد مشکونی را در بر می گیرد. این واحدها که از واحدهای 1300 متری مدیران تا 150 متری کارگران کارخانه را شامل می شود، قرار است برای افزایش نقدینگی شرکت به فروش برسند. البته هنوز برآورد قیمتی دقیقی از این واحدها انجام نشده، اما در اسرع وقت و با پیدا شدن مشتری، عملیات فروش انجام خواهد شد.

    در ادامه این جلسه، احمد مقدم، مدیرعامل صنایع کاغذ پارس در خصوص طرح های توسعه این شرکت عنوان کرد: ککاغذ پارس هم اکنون 38 طرح توسعه دارد که به زودی و با نهایی شدن طرح ها، اعلام عهمومی می شود. همچنین به جز بازار ایران، توانایی صادرات به آلمان، ایتالیا، لهستان و چین نیز در ظرفیت های این شرکت دیده شده است.

    همچنین احسان صابری معاون مالی و عضو هیات‌مدیره تولید این شرکت نیز در خصوص آمار و اطلاعات مربوط به فروش و سود این شرکت ‌گفت: میزان فروش خالص شرکت در سال 1394 معادل 146 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل حدود 40 میلیارد تومان رشد داشته است. سود ناخالص شرکت نیز در سال 1394 معادل 39 میلیارد تومان بوده و میزان سود خالص ما 33 میلیارد تومان بوده و حاشیه سود و خالص این شرکت در سال گذشته ، 23 درصد رشد داشته و پیش‌بینی ما برای سود خالص شرکت در سال پیش‌رو معادل 31 میلیارد تومان است و سود هر سهم نیز 23 تومان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها