عصر خودرو

روزنامه پاکستانی خبر داد

امضای تفاهمنامه صادرات ۷۵ هزار تن «ال‌پی‌جی» ایران به پاکستان

عصر بازار- روزنامه پاکستانی اعلام کرده که شرکت پاکستانی با امضای تفاهمنامه‌‌ای با شرکت ملی نفت ایران ۷۵ هزار تن ال پی جی از کشورمان در طول یک سال وارد خواهد کرد.

امضای تفاهمنامه صادرات ۷۵ هزار تن «ال‌پی‌جی» ایران به پاکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، انجمن توزیع ال پی جی پاکستان برای واردات 75 هزار تن ال پی جی در طول یک سال از ایران با مقامات شرکت ملی کشورمان به توافق رسیده است.

     انجمن توزیع ال پی جی پاکستان با امضای نخستین تفاهمنامه واردات ال پی جی پس از لغو تحریم‌های خارجی علیه ایران، همکاری تجاری بین دو کشور را در تاریخ ثبت کرده است.

    بر اساس این تفاهمنامه، پاکستان هر ماه 6 هزار تن ال پی جی از ایران وارد خواهد کرد.

    «عرفان کهوکهر» رئیس انجمن توزیع ال پی جی پاکستان در این خصوص گفت: ال پی جی ایران با قیمت‌های محلی پاکستان به فروش خواهد رسید.

    به گفته کارشناسان، واردات ال پی جی ایران در کنترل بحران انرژی در پاکستان تسهیل کننده خواهد بود.

    این در حالی است که پاکستان تاکنون خط لوله گاز صلح را در محدوده خود تکمیل نکرده و بجای آن، تفاهمنامه 16 میلیارد دلاری واردات گاز با قطر را به امضا رسانده است.

    «شاهد خاقان عباسی» وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان چندی پیش اظهار داشت که دولت اسلام‌آباد برای تکمیل خط لوله گاز صلح با ایران جدی است اما بانک‌های تأمین کننده این پروژه مانعی برای تکمیل سریع آن هستند.

    مقامات اسلام‌آباد پیش از این، تحریم‌های خارجی علیه ایران را مانع اصلی تکمیل خط لوله گاز صلح اعلام می‌کردند اما با وجود برداشته شدن تحریمها و سفر «حسن روحانی» به پاکستان، هنوز پیشرفتی نداشته است.

    رسانه‌های پاکستانی پیش از دیدار روحانی گزارشهایی مبنی بر سفر رئیس‌جمهور ایران از پاکستان برای تسریع تکمیل خط لوله گاز صلح منتشر کرده بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها