عصر خودرو

معاون وزیر نیرو:

ایران و کره جنوبی توان افزایش همکاری درصنعت برق راتا ۱۰ میلیارد دلار دارند

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت، ظرفیت افزایش همکاری های دوجانبه صنعت برق ایران با صنعت برق کره جنوبی تا ۱۰ میلیارد دلار در پنج سال آینده وجود دارد.

ایران و کره جنوبی توان افزایش همکاری درصنعت برق راتا ۱۰ میلیارد دلار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هوشنگ فلاحتیان روز چهارشنبه اظهار داشت: وزارت نیرو در نظر دارد تا در فضای جدید سیاسی و اقتصادی ایجاد شده در پسابرجام، از شرکت های سرمایه گذاری خارجی برای توسعه هر چه بیشتر صنعت برق کشور استفاده کند.
    معاون وزیر نیرو تلاش دیگر این وزارتخانه را درگیر کردن بخش خصوصی کشور با پروژه های خارجی برای دستیابی به فناوری های جدید و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار عنواه کرد.
    فلاحتیان گفت: امروز برای سرمایه گذاری در زیرساخت های کشور با مشکلات مالی و کمبود منابع ارزی مواجه ایم و از سوی دیگر صنعت برق کشور با افزایش تقاضا مواجه است.
    وی ساخت نیروگاه ها، خطوط و ایستگاه های جدید برق و به روز کردن لوازم اندازه گیری را در این شرایط جزو ضروریات کشور برشمرد و گفت: با کشورها و شرکت های خارجی که در این عرصه ها حاضر به حضور در بازار جمهوری اسلامی ایران باشند، همکاری می کنیم.
    معاون وزیر نیرو به امضای یادداشت تفاهم همکاری با شرکت کره ای «کپکو» در روز گذشته (سه شنبه) اشاره کرد و بیان داشت: این تفاهمنامه همکاری بین شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در زمینه کاهش تلفات انرژی و هوشمندسازی شبکه‌های برق کشور به امضا رسید.
    فلاحتیان تاکید کرد، دو کشور توان افزایش همکاری ها در صنعت برق را تا 10 میلیارد دلار در پنج سال آینده دارند.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند کشور در صنعت برق و برخورداری از دانش فنی روز جهان، امکان همکاری های مشترک با کشورهای صاحب نام این صنعت را بیش از گذشته فراهم کرده و در این زمینه، بویژه با تعریف پروژه های مشترک در کشورهای سوم می توان به افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، بهبود کیفیت خدمات و ارزآوری بیشتر دست یافت.
    «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به همراه هیات 236 نفره سیاسی و اقتصادی، عصر یکشنبه گذشته وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند.
    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه گذشته در مراسم استقبال رسمی همتای کره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
    در سفر هیات کره جنوبی به تهران، دو کشور در زمینه های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، صنعت و بانکداری یادداشت تفاهم های مختلف امضا کردند.
    ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.
    همچنین بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها