عصر خودرو

حضور فرابورس ایران در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی

عصر بازار- فرابورس ایران در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با هدف معرفی بازار سرمایه و فرصت‌های تامین مالی از طریق فرابورس ایران حضور می‌یابد.

حضور فرابورس ایران در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، مدیر روابط عمومی فرابورس ایران با بیان مطلب فوق گفت: بحث حضور در نمایشگاه‌های صنایع مختلف از جمله صنعت نفت، توسط فرابورس ایران در شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه مطرح شد و خوشبختانه از سال گذشته مورد استقبال سایر ارکان بازار سرمایه قرار گرفت؛ بر این اساس امسال برای دومین بار در این نمایشگاه حضور داریم و غرفه بازار سرمایه با حضور تمامی ارکان، میزبان اهالی صنعت نفت خواهد بود.

    به گفته مبینا بنی‌اسدی بررسی انواع روش‌های تامین مالی برای توسعه کسب و کار‌ها، مزایای پذیرش شرکت‌ها در فرابورس ایران، معرفی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط موسوم به SME Market، نقش صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه (VC) در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از جمله مهمترین مواردی هستند که در این نمایشگاه به مخاطبان فرابورس ارائه می‌شوند.
    بنی‌اسدی با بیان اینکه حضور صنایع و شرکت‌ها در بازار سرمایه علاوه بر مزایای متنوعی که دارد نشان دهنده شفافیت این صنایع است یادآور شد: صنعت نفت و مشتقات آن یکی از بزرگترین صنایع موجود در بازار سرمایه است ولی در عین حال همچنان شرکت‌های متعددی در این صنعت و صنایع وابسته آن مشغول به فعالیت‌اند که به بازار سرمایه راه نیافته‌اند و یا می‌توانند از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کنند.
    به گفته وی بازار صنایع کوچک و متوسط که به زودی در فرابورس ایران آغاز به کار خواهد کرد بستر مناسبی برای پذیرش صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی است که در حال حاضر شرایط ورود به بازار سرمایه را ندارند.
    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران مواردی همچون تامین مالی آسان و ارزان، افزایش نقدشوندگی سهام، بهره‌مندی از معافیت مالیاتی شرکت‌های پذیرفته شده در فرابورس ایران و افزایش اعتبار را از دیگر مزایایی عنوان کرد که با پذیرش شرکت‌ها در فرابورس و به شرط آشنایی هرچه بیشتر آنها با این نهاد مالی به دست می‌آیند.
    بنی‌اسدی در خصوص دلایل حضور فرابورس ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت گفت: از آنجا که صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران به عنوان یکی از صنایع راهبردی در کشور شناخته می‌شود و کارشناسان و فعالان اقتصادی در دوره پسابرجام به واسطه گشایش‌های حاصل شده در فضای تعاملات مالی و اقتصادی بین‌الملل، چشم‌انداز روشنی برای این صنعت متصور هستند؛ بر این اساس فرابورس ایران به عنوان یکی از بورس‌های رسمی اوراق بهادار در کشور با حضور فعال در این نمایشگاه به اطلاع‌رسانی دقیق و تخصصی از انواع بازارها و ابزارهای تامین مالی خواهد پرداخت.

    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران ابراز امیدواری کرد در مدت حضور فرابورس ایران در غرفه بازار سرمایه ایران، ظرفیت‌های بازار سرمایه و فرابورس ایران برای تامین مالی به عموم بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.
    لازم به ذکر است بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در تاریخ 16 الی 19 اردیبهشت ماه 1395 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه غرفه بازار سرمایه با حضور فرابورس ایران در سالن 8 و 9 میزبان اهالی صنعت نفت است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها