عصر خودرو

جیمز کَش‌پنی، از فروشندگی تا افتتاح فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای

عصر بازار- فروشگاه‌های جی‌سی‌پنی علاوه بر فروش کالاهای معمول، بخش‌هایی را به مراکز بینایی‌سنجی، استودیوهای عکاسی، تعمیر جواهرات و... اجاره داده است.

جیمز کَش‌پنی، از فروشندگی تا افتتاح فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرصت امروز، جیمز کش‌پنی (James Cash Penney)، کارآفرین و موسس فروشگاه‌های جی‌سی‌پنی (J.C.Penney) در سال 1902 بود.

    فروشگاه‌های جی‌سی‌پنی علاوه بر فروش کالاهای معمول، بخش‌هایی را به مراکز بینایی‌سنجی، استودیوهای عکاسی، تعمیر جواهرات و... اجاره داده است. پنی کارش را در سال 1898 در یک فروشگاه زنجیره‌ای کوچک آغاز کرد. صاحبان این فروشگاه تحت‌تاثیر کار او و فروشش قرار گرفتند و به او پیشنهاد دادند که در فروشگاه جدیدی که قرار بود افتتاح کند، یک‌سوم شریک شوند.

    پنی با 2هزار دلار سرمایه‌ فروشگاهش را راه‌اندازی کرد و در افتتاح دو فروشگاه دیگر نیز مشارکت کرد و زمانی که دو شریک دیگرش در سال 1907 شراکت‌شان را با یکدیگر قطع کردند، او تمام سهم فروشگاه‌ها را خرید. پنی در سال 1916، شروع به گسترش دادن فروشگاه‌هایش کرد و تا سال 1920، 120 فروشگاه راه‌اندازی کرد.

    در سال 1924 درآمد سالانه پنی به یک میلیون دلار رسید و همین افزایش درآمد به او اجازه داد تا در بسیاری از امور خیریه شرکت داشته باشد. در سال 1929 زمانی که سهام بازار سقوط کرد، پنی ورشکسته شد و تقریبا تمام ثروت شخصی‌اش را از دست داد. با این وجود او مدیریت شرکت و فروشگاه‌هایش را ادامه داد و تا سال 1946 به عنوان رئیس هیات مدیره به کارش ادامه داد و پس از آن و تا زمان مرگش در سال 1971، به عنوان رئیس افتخاری شرکت به فعالیت مشغول بود. او تا روز مرگش به رفتن به دفتر کارش ادامه داد.

    یک مشتری راضی، یک تبلیغ زنده است

    «وقتی این کسب‌وکار راه‌اندازی شد، چشم‌اندازش این بود که نظر عموم را با خدماتش جلب کند. هیچ‌چیز جز خدمات درست به مردم منجر به درک متقابل و رضایت مشتری و صاحب کسب‌وکار نخواهد شد.» با همین نگرش انجام درست کار بود که پنی توانست یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا را راه‌اندازی کند.

    زمانی‌که او فروشگاه‌های خودش را گشود، محیطی کاملا متفاوت در آن ایجاد کرد؛ محیطی که در آن باید مدیران فروشگاه‌ها به مشتری‌های‌شان توجه می‌کردند: «لبخند دوستانه و نحوه معاشرت و بیان کلمات چیزهایی هستند که به وضوح قابل جایگزینی نیستند و در جهت قدرت بخشیدن به تاثیرگذاری‌تان موثر خواهد بود.

    ایده ما در جهت ساختن و پول درآوردن از کسب‌وکارمان با استفاده از ارائه خدماتی بود که با صداقت و رفتار منصفانه همراه می‌شد. عموم مردم علاقه‌ای ندارند که پول‌شان را در قبال گستردگی خدمات ذخیره کنند. رفتار مودبانه می‌تواند مشتریان را به تبلیغات زنده تبدیل کند.»

    پایین آوردن قیمت‌ها، نجات‌دهنده کسب‌وکار

    جیمز کشی‌پنی در یک مزرعه کوچک به دنیا آمد، از همین‌رو او در خانواده‌ای بزرگ شد که تاکیدش روی اهمیت اتکا به خود و نظم بود، به خصوص وقتی صحبت‌ از مسائل مالی بود. پنی نیز همین نگرش را با خودش در تمام طول کسب‌وکارش به همراه داشت. بیشتر موفقیت این کارآفرین به اراده او در به دست آوردن آنچه که می‌خواست، برمی‌گردد. او همیشه مطمئن می‌شد که فروشگاه‌هایش را در مناطق ارزان راه‌اندازی کند و از همین‌رو مناطق متعددی را مورد بازبینی قرار می‌داد.

    همچنین پنی از طراحی‌های گران‌قیمت و تجملی استفاده نمی‌کرد و تمرکزش روی پس‌انداز کردن پول از طریق ایجاد طراحی‌های داخلی ساده بود. او در عین حال تلاش زیاد می‌کرد تا بداند مشتریانش چه کالایی را می‌خواهند. هیچ جزئیاتی آنقدر کوچک نبود که از چشم پنی برای آزمایش شدن دور بماند. او تلاش می‌کرد تا هزینه‌های جاری را کاهش دهد، بنابراین مقدار پولی که پس‌انداز می‌شد می‌توانست در قیمت تمام شده آن و ارائه محصولات به مشتریان تاثیر داشته باشد: «برای فروش محصولات به پایین‌ترین قیمت ممکن، ما به طور مداوم و به سختی کار می‌کنیم.

    باید پس‌انداز کنیم، نه فقط از فروشی که در تمام بازارها داریم، بلکه در هزینه‌های تمام بخش‌ها باید صرفه‌جویی کرد.» با وجود اینکه همه تلاش پنی برای پایین آوردن قیمت‌ها بود، او از پایین آوردن سطح کیفیت و خدماتش خودداری می‌کرد. با وجود تمرکز فراوانی که در پس‌انداز کردن پول داشت، می‌دانست که کجا هم باید این پول را خرج کند. او می‌دانست که کسب‌وکار دیگر فقط به دست آوردن سود نیست و سود باید از طریق رضایت مشتری به دست آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها