عصر خودرو

موج شدید تورم در اروپا و دیگر نقاط جهان

عصر بازار- آمارهای رسمی ۱۹۳ کشورجهان نشان می‌دهد که موج شدید تورم به اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی و جهان آسیب وارد کرده است.

موج شدید تورم در اروپا و دیگر نقاط جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس مطالعه خبرگزاری ریانووستی روسیه که روز یکشنبه منتشر شد، سه کشور زیمبابوه، لبنان و ونزوئلا در صدر فهرست کشورهای جهان بر اساس نرخ تورم سالانه قرار گرفتند.

    این خبرگزاری محاسبات خود را بر اساس آمار تورم ملی 193 کشور در سراسر جهان انجام داده است. گزارش نهایی شامل داده‌های 155 کشوری بود که تا اواسط نوامبر داده‌های مربوط به تورم در ماه سپتامبر خود را اعلام کرده بودند.

    بالاترین نرخ تورم در جهان در زیمبابوه با 280.4 درصد ثبت شده است. در این گزارش آمده است که رشد قیمت در این کشور در پایان زمستان گذشته شروع به شتاب گرفتن کرد و تا سپتامبر 4.6 برابر شد.

    لبنان با 162.47 درصد دومین نرخ بالای تورم در جهان را ثبت کرد. در سایر نقاط منطقه خاورمیانه، میزان بالا در ترکیه (83.5 درصد) ثبت شده است.

    ونزوئلا که سال‌ها از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برد، با تورم 157.4 درصدی در رتبه سوم جهان قرار گرفت.

    در اروپا، بالاترین رقم در ماه سپتامبر در مولداوی با 34 درصد و پس از آن اوکراین با 24.6 درصد ثبت شده است. لیتوانی با 24.1 درصد بالاترین میزان نرخ تورم را در اتحادیه اروپا داشت.

    روسیه با رشد قیمت 13.7 درصدی در سپتامبر در رتبه 45 این فهرست قرار گرفت. با این حال، از آن زمان تاکنون تورم در این کشور به 12.4 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها