عصر خودرو

بعد از ماه ها انتظار؛

بانک مرکزی با لیزینگ مسکن موافقت کرد

عصر بازار- سرانجام بعد از ماه ها انتظار کمیسیون اعتباری بانک مرکزی با لیزینگ مسکن موافقت کرد و بناست شورای پول و اعتبار این طرح را مورد تصویب قرار دهد.

بانک مرکزی با لیزینگ مسکن موافقت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، طبق اعلام مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این بانک با راه اندازی لیزینگ مسکن موافقت کرده و بناست به زودی شورای پول و اعتبار به این موضوع رسیدگی کند.

    راه اندازی لیزینگ مسکن، خواسته انجمن لیزینگ ایران از بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی بود که مدتهاست در بانک مرکزی درحال بررسی است.

    این طرح برای رونق بخشی به بازار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی درحال بررسی بود و سرانجام با موافقت این بانک بناست بعد از تصویب شورای پول و اعتبار اجرا شود.

    میرمحمد صادقی از برنامه بانک مرکزی برای رونق بخشی به بخش مسکن و خروج از رکود بخش مسکن خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی سه بخش دارد که اولین بخش آن، اوراق رهنی به صورت پایلوت به مبلغ 300 میلیارد تومان توسط بانک مسکن از طریق بورس منتشر می‌شود و در بخش دوم گواهی حق تقدم اوراق مسکن که قبلا فقط به بانک مسکن اختصاص داشت، به تمامی بانک‌ها تسری پیدا می کند و از انحصاری بودن بانک مسکن در می آید، این اوراق نیز در بورس منتشر خواهد شد.

    وی اضافه کرد: بخش سوم هم مربوط به رفع ممنوعیت لیزینگ‌ها برای فعالیت در بخش مسکن اختصاص یافته و فعالیت لیزینگ‌ها در بخش مسکن در بانک مرکزی به تصویب رسیده و فقط نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار است تا در نهایت بتوانیم بخش مسکن کشور را از رکود خارج کنیم.

    بنظر می رسد لیزینگ مسکن با توجه به کارمزد 27 درصد آن در شرایط نحیف اقتصاد ایران چندان مورد با استقبال مواجه نشود اما به هر حال ممکن است کسانی پیدا شوند که بخواهند از این طرح استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها