عصر خودرو

صربستان واردات گاز از روسیه را افزایش می‌دهد

عصر بازار- رئیس شرکت دولتی تامین انرژی در صربستان موسوم به "صربیاگاز" اعلام کرد که این کشور از اول دسامبر روزانه ۲ میلیون متر مکعب گاز اضافی از روسیه وارد خواهد کرد.

صربستان واردات گاز از روسیه را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دوسان باجاتوویچ، رئیس شرکت دولتی تامین انرژی در صربستان موسوم به صربیاگاز Srbijagas روز پنجشنبه در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که این کشور از اول دسامبر روزانه 2 میلیون متر مکعب گاز اضافی از روسیه وارد خواهد کرد.

    روسیه در حال حاضر تنها تامین کننده گاز طبیعی صربستان است. بلگراد در حال حاضر 2.2 میلیارد متر مکعب گاز سالانه تامین کرده است که 62 درصد از نیاز این کشور را پوشش می دهد و در نظر دارد 700 میلیون متر مکعب دیگر را برای فصل زمستان وارد کند.

    پیش از این در ماه جاری میلادی، وویسلاو وولتیچ، رئیس انجمن گاز صربستان، اعلام کرد که با توجه به میزان مصرف فعلی، این کشور سالانه به حدود 4 میلیارد متر مکعب گاز نیاز دارد زیرا در حال فاصله گرفتن از نیروگاه های قدیمی زغال سنگ است.

    بر اساس این گزارش، شرکت برق دولتی این کشور موسوم به ای‌بی‌اس EBS در حال برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه‌های گاز سوز جدید در چندین شهر از جمله بلگراد، نیس و نووی ساد است.

    صربستان که از روسیه از طریق خط لوله ترک استریم گاز خود را تامین می کند، همچنین از پیشنهاد مسکو برای ساخت یک هاب توزیع گاز طبیعی در ترکیه حمایت کرده و گفته است که این امر به بلگراد کمک می کند تا تقاضای رو به رشد انرژی خود را برآورده کند.

    برچسب ها