عصر خودرو

کاهش رشد جهانی رقم زد؛

افت دلار، رشد اوراق قرضه

عصر بازار- ارزش دلار به پایین‌ترین سطح طی یک سال گذشته رسیده و همگام با آن، بازار وال استریت هم از نفس افتاده است. در این میان، اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند. کارشناسان می‌گویند: بی‌رمقی رشد اقتصادی جهان و نفوذ نگرانی‌ها به بازارهای مالی عامل اصلی این روند بوده است.

افت دلار، رشد اوراق قرضه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بلومبرگ، شاخص معاملات نقدی دلار برای چهارمین روز پیاپی با کاهش روبه‌رو شد. این شاخص که نشان‌دهنده ارزش دلار در برابر 10 ارز معتبر جهان است، 0.2 درصد کاهش یافت. در چنین شرایطی قیمت طلا به بالاترین سطح در 15 ماه گذشته رسید و هر بشکه نفت در محدوده 45 دلار معامله شد اما قیمت مس کاهش یافت. همگام با دلار آمریکا، دلار استرالیا نیز افت کرد که علت آن، کاهش غیرمنتظره نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور بود.

    کارشناسان می‌گویند: اگرچه اجرای برنامه‌های تسهیل پولی در آسیا و اروپا از فوریه گذشته تاکنون به بهبود وضعیت بازارهای سهام و کالا کمک کرده است، اما آمارهای اقتصادی همچنان ناامیدکننده هستند. در حال حاضر شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی گروپ برای آمریکا (که قدرت داده‌های اقتصادی نسبت به پیش‌بینی تحلیلگران را نشان می‌دهد) به پایین‌ترین سطح از ماه فوریه رسیده است. عملکرد و گزارش درآمدی شرکت‌ها نیز به این وضعیت نگران‌کننده دامن زده است؛ تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که میزان درآمد شرکت‌های شاخص اس اند پی 500 تا 8 درصد کاهش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها