عصر خودرو

اختصاص ۵۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی به طرحهای نفت، گاز و پتروشیمی

عصر بازار- معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت: با وجود اینکه سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای منابع نفتی در بودجه سال جاری ۲۰ درصد تعیین شده است اما تاکنون بیش از ۵۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی به طرحهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اختصاص یافته است.

اختصاص ۵۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی به طرحهای نفت، گاز و پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، محمد رضا شجاع الدینی درنشست مشترک اعضای هیات عامل و مدیران بخشهای سرمایه گذاری داخلی، اقتصادی و بین الملل صندوق توسعه ملی وشماری از مدیران بانکهای خصوصی کشور افزود: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری درمیدانهای مشترک نفت وگاز توسعه این میدانها عامل جلوگیری از هدررفت سرمایه های کشور، بازگشت سرمایه و تقویت بخش صنعتی فعال درحوزه بالادستی صنعت نفت است.
    وی اضافه کرد: اختصاص منابع مالی به اولویتهای تعیین شده اجرایی در توسعه مگاپروژه های این بخش دربردارنده حفظ و صیانت از منابع سرشار انرژی درمیدان مشترک گازی پارس جنوبی است که می تواند جریان تولید ثروت و ارزش افزوده از ذخایر نفت و گاز کشور را تقویت کند.
    شجاع الدینی با بیان اینکه در بازدیدهای دو روز اخیر گزارشهای دقیقی از پسشرفت پروژه های پارس جنوبی ارائه شد، افزود: فعالیتهای درخشانی از سوی شرکت نفت و گاز پارس و بخشهای مختلف صنعتی داخلی در حوزه پارس جنوبی صورت گرفته و با برنامه ریزی ویژه ای که ارائه و مشاهده شد، طرحهای باقیمانده این میدان نیز بموقع مورد بهره برداری خواهد گرفت.
    دراین نشست مشترک اعضای صندوق توسعه ملی با مدیریت برنامه ریزی و کنترل طرحهای شرکت نفت و گاز پارس، روند ها و میزان سرمایه گذاریهای صورت گرفته و نیز همکاریها و چارچوب اعطای تسهیلات صندوق به بانکهای عامل و بخش خصوصی مورد ارزیابی قرار گرفت.
    همچنین اعضای هیات عامل و مدیران بخشهای سرمایه گذاری داخلی، اقتصادی و بین الملل صندوق توسعه ملی و نیز شماری از مدیران بانکهای خصوصی کشوردر سفری دو روزه از فازهای ١٥و١٦، 20و٢١ در پارس 1 (عسلویه) و طرحهای درحال توسعه فازهای ١٤،١٩و٢٢ تا ٢٤ واقع پروژه های گازی میدان مشترک پارس جنوبی در منطقه پارس ٢(کنگان) دیدن کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها