عصر خودرو

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌دوشنبه ۹۵.۰۲.۱۳ در بازار برق بورس انرژی ۱ مگاوات برق به ارزش ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز جهش قابل توجهی داشت و رشد 13 درصدی را به ثبت رساند. البته لازم به ذکر است معامله امروز مربوط به سررسیدهای خرداد ماه بود که به دلیل ورود به ماه دیگر با افزایش قیمت همراه شد و در حداقل حجم ممکن به ثبت رسید.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

        

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند قیمت در معاملات امروز با جهشی شدید همراه شد و افزایش 38,000 ریالی را به ثبت رساند. البته با توجه به حجم اندک معاملات امروز این روند را نمی‌توان معتبر و قوی استنباط کرد و احتمال تغییر وجود دارد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، اختلاف قیمت پیشنهادی شرکت های توزیع نیروی برق و نیروگاه‌ها مانع از انجام معاملات شد و تنها در یک سررسید معاملات به انجام رسید. به نظر می‌رسد خریداران با توجه به فزونی عرضه بر تقاضا با صبر بیشتری معاملات خود را انجام دهند تا درصورت کاهش قیمت، از قیمت‌های پایین‌تر نیز منتفع گردند.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950221 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950221 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و در اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و پس از ثبات کوتاه مدت در قیمت 305,000 ریال دوباره شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 302,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی پر فراز و نشیب در طول دوره بوده که در انتهای دوره شیبی صعودی به خود گرفته و در محدوده 430,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 331 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 11.02.1395 با 150  مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13940221 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها