عصر خودرو

رئیس بزرگترین بانک کره جنوبی:

روابط بانکی با ایران تقویت می شود

عصر بازار- رئیس بانک «کِب هانا» (KEB Hana) کره جنوبی به برنامه بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور برای سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی با ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم پس از سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره به تهران، هر چه سریعتر روابط دو بانک تقویت و عملیاتی شود.

روابط بانکی با ایران تقویت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک ملی ایران، «هام یانگ جو» همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران، در دیدار با «عبدالناصر همتی» مدیرعامل بانک ملی ایران به برنامه کشورش برای سرمایه‌گذاری و گسترش روابط تجاری با ایران و همچنین خدمات بانکی مشترک «کِب هانا» با بانک ملی ایران اشاره کرد و افزود: بانک «کِب هانا» با داشتن 284 میلیارد دلار دارایی، بزرگترین بانک کره جنوبی و از ادغام دو بانک «هانا»(Hana) و «کِب»(KEB) در سپتامبر(شهریور) 2015 شکل گرفته‌ است.

    در این دیدار عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران نیز با اشاره به حجم توافق هایی که در مذاکرات دو دولت در جریان است ابراز امیدواری کرد، با فعال شدن روابط کارگزاری دو بانک از طریق شعب مرکزی و نیز شعب آلمان و دوبی هر دو بانک، خدمات بانکی مورد نیاز برای گسترش روابط تجاری و مالی دو کشور فراهم شود.
    «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی عصر دیروز(یکشنبه) وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند و هیاتی متشکل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور، وی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم استقبال رسمی همتای کره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
    امروز (دوشنبه ) در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران، مسئولان ذیربط دو طرف، 19 سند همکاری امضا کردند؛ همچنین قرار است اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو کشور امضا شود.
    ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها