عصر خودرو

مشارکت کره‌ در طرح صادرات گاز ایران به عمان

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت گاز از توافق با شرکت «کوگاز» کره جنوبی به منظور مهندسی، اجرا و بهره برداری خط لوله گاز زیر دریایی انتقال گاز ایران به عمان خبر داد.

مشارکت کره‌ در طرح صادرات گاز ایران به عمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عزیزاالله رمضانی در تشریح جزئیات امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت گاز ایران و «کوگاز» کره جنوبی، گفت: به دنبال مذاکراتی که با شرکت «کوگاز» کره جنوبی در ماه‌های اخیر داشته‌ایم، دو طرف به منظور همکاری مشترک در صنایع گاز ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز با بیان اینکه مفاد تفاهم نامه امضا شده بین دو طرف بر اساس مذاکرات قبلی بوده است، تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه، مقرر شده کارگروه‌های مشترکی تشکیل و زمینه های همکاری در زمینه مهندسی، اجرا و بهره‌برداری از خطوط 9 و 11 سراسری، اجرای خط لوله زیر دریایی انتقال گاز به عمان و انجام مطالعات در زمینه اجرای پروژه‌های مینی ال. ان. جی در این کارگروه‌ها تشریح شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارتقای سطح بهره‌وری دستگاه‌های نصب شده در تجهیزات صنعت گاز از دیگر محورهای مورد مذاکره در این تفاهم نامه است، اظهار داشت: این تفاهم نامه، چارچوب کلی همکاری دو طرف را مشخص و زمینه سازی برای همکاری‌های بعدی است. مدت زمان این تفاهم نامه دو سال بوده که با توافق طرفین این مدت قابل تمدید خواهد بود.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز همچنین از ارائه پیشنهاد برای صادرات گاز به کره جنوبی از طریق مرز دریایی خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه کره جنوبی بزرگترین وارد کننده LNG در جهان است و بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارد، می‌توان از پتانسیل‌های این کشور برای پیشبرد اهداف صنعت گاز استفاده کنیم.

    وی با یادآوری اینکه امضای این تفاهم نامه گازی بتواند زمینه را برای جذب سرمایه گذاری در صنعت گاز کشور فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با جذب سرمایه گذاری خارجی، منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها را تامین کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها